اخبار مدیریتاخبار واحد فرهنگی

آیین نامه بایستگی های طلبگی تبیین شد…تجدید عهد و پیمان با امام زمان ارواحنا فداه و مرور اهداف متعالی همراه با تلاش مجدانه در راه تحصیل علم و عمل بر طبق آموزه ها باعث ایجاد انگیزه و دوری از کسالت و رخوت در طی مسیر خواهد شد.

خانم پارسایی راد؛ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها در نشستی صمیمی با طلاب به تبیین آیین نامه بایستگی های طلبگی و بیان مصادیق آن پرداخت.
وی با یادآوری اهمیت علم آموزی در عرصه دین و لزوم همراهی تعلیم و تهذیب و تقوا گفت: عنوان طلبگی برای هر یک از ما توقعی دو چندان در جامعه ایجاد می کند و از آنجا که رفتار و گفتار ما زیر ذره بین عموم مردم است، لذا لازم است ضمن تقویت باورها و اعتقادات خود در جلوه های ظاهری نیز زی طلبگی را رعایت نموده و با عمل، معارف و آموزه های دینی را به جامعه تزریق نماییم.
استاد پارسایی راد تاکید کرد: تجدید عهد و پیمان با امام زمان ارواحنا فداه و مرور اهداف متعالی همراه با تلاش مجدانه در راه تحصیل علم و عمل بر طبق آموزه ها باعث ایجاد انگیزه و دوری از کسالت و رخوت در طی مسیر خواهد شد.
مدیر این مدرسه احترام و رعایت ادب را یکی از رموز موفقیت دانست و به روایات متعددی از معصومین علیهم السلام استناد کرد از جمله فرمایش امام علی علیه السلام که می فرمایند: “إِنَّ اَلنَّاسَ إِلَى صَالِحِ اَلْأَدَبِ أَحْوَجُ مِنْهُمْ إِلَى اَلْفِضَّةِ وَ اَلذَّهَب. همانا مردم به ادب نیکو نیازمندترند تا به طلا و نقره” و گفت: بایستگیهای طلبگی جز رعایت آداب نیست.
استاد ادامه داد: ادب همان حفظ اندازه نگه داشتن هر چیز و پرهیز از افراط و تفریط در ارتباطهای گفتاری، نوشتاری و رفتاری و…. با همه افراد اعم از پدر و مادر، استاد، دوستان و…. است که رعایت احترام طرف مقابل، خوب گوش کردن و عدم قطع کلام دیگران، پرهیز از شوخی های نابجا و بالا بردن صدا و پرخاشگری و…. از جمله مصادیق آن است.
استاد همچنین بر اخلاص در کارها، وضوی دائمی، انس با قرآن و ادعیه، نمازشب، ساده زیستی و پرهیز از تجملات تاکید کرد و ورعایت این موارد را برای طلاب لازم و ضروری دانست و اذعان داشت: برخی امور که برای عموم مردم مستحب است برای طلاب واجب و مورد تاکید است، چرا که افراد حوزوی الگوی دیگران هستند و قبل از فراخواندن جامعه به این امور، خود باید متخلق به اخلاق و آداب اسلامی باشند.
این نشست با همراهی مسؤول فرهنگی مدرسه و حضور طلاب یکشنبه ۲۱/۹/۱۴۰۰ به صورت حضوری و مجازی برگزار شد. ادامه دارد …….

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن