اخبار واحد فرهنگی

امام حسین علیه السلام تنها در صحنه عاشورا منحصر نیست، تمام زندگی ایشان برای انسانها الگوست… برای زدودن فقر باید از مال و آبرو خرج کرد و امام علیه السلام هر زمان مالی برای کمک نداشتند از آبروی خود مایه می گذاشتند و این مهم برای همه ما تکلیف است چرا که خداوند در سوره ماعون افرادی را که در جهت کمک به یتیمان و فقرا قدم برنمی دارند مکذب می خواند

حجت الاسلام و المسلمین بابایی در جمع عزاداران حسینی در مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها بر الگو برداری از کل زندگی امام حسین علیه السلام تاکید کرد.

وی در سومین روز از مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه السلام، همزمان با عاشورای حسینی، ضمن یادآوری مطالب جلسات گذشته مبنی بر آسیبهای دیانت فردی و لزوم کسب معرفت برای رسیدن به دیانت اجتماعی گفت:درباره هدف قیام عاشورا اختلاف نظر وجود دارد؛ برخی معتقدند هدف امام رسیدن به مقام والای آسمانی بوده که با شهادت حاصل می شود، برخی قائلند امام برای تشکیل حکومت قیام کرده و عده ای هدف را امر به معروف و منکر به طور عام می دانند و گروهی همچون مقام معظم رهبری معتقدند برگرداندن انقلاب پیامبر به مسیر اصلی هدف این قیام بوده است.

استاد ادامه داد: آیت الله جوادی آملی هدف را شکوفایی عقل که همان هدف انبیا بوده است می دانند و می فرمایند: دو عنصر؛ حمایت و هدایت مردم در خلق حادثه عاشورا نقش داشت با این توضیح که امام حسین در برابر فقر ، ظلم و جهل از مردم حمایت کردند.
وی در توضیح حمایت از مردم درباره فقر اذعان داشت: سیره امام حسین علیه السلام کمک به فقرا اعم از شیعه و غیر شیعه بوده به طوریکه بدن ایشان به دلیل حمل کیسه های آذوقه به ایتام پینه بسته بود.
حجت الاسلام و المسلمین بابایی خاطر نشان کرد:

وی ادامه داد: امام حسین علیه السلام می فرمایند: «إعْلَمُوا أنَّ حَوَائِجَ النّاسِ إلَیکمْ مِنْ نِعَمِ اللّه عَلَیکمْ فَلا تَمَلُّوا النَّعَمَ فَتَتَحَوَّلُ إلی غیرکم
غَیرِکمْ». بدانید نیازهای مردم به سوی شما از نعمت های خداوند بر شماست. بنابراین، این نعمت ها را از خود دور نسازید؛ که اگر چنین کنید، این نعمت (مراجعه مردم به سوی شما از شما گرفته می شود) و به دیگران داده می شود.
این استاد در پایان افزود: سود خدمت به مردم، به خود انسان بر میگردد و گشایش مالی و رشد معنوی را به همراه خواهد داشت همچنانکه خداوند در قران می فرماید:
إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِکُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها
این مراسم دوشنبه ۱۷/۵/۱۴۰۱با حضور مدیر، مسوولین، طلاب و عموم بانوان برگزار شد و با قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت توسط اساتید مدرسه پایان یافت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن