اخبار تحصیلات تکمیلیاخبار مدیریتاخبار واحد آموزشاخبار واحد پژوهشاخبار واحد فرهنگی

تبیین ویژگیهای زندگی مومنانه در نشست صمیمی مسوولین با طلاب خانم پارسایی راد؛ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها مشهد در نشستی صمیمی با طلاب به تبیین ویژگیهای مومنان و راههای بهره برداری از حلاوت زندگی مومنانه پرداخت.

تبیین ویژگیهای زندگی مومنانه در نشست صمیمی مسوولین با طلاب
خانم پارسایی راد؛ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها مشهد در نشستی صمیمی با طلاب به تبیین ویژگیهای مومنان و راههای بهره برداری از حلاوت زندگی مومنانه پرداخت.
وی با اشاره به ایه قران که می فرماید : اَلّذینَ اِذا ذُکِرَ اللهُ وَجِلَت قُلوبُهُم وَ اِذا تُلِیَت عَلَیهِم ءایتُهُ زادَتهُم ایماناًو علی ربّهم یَتوکلون” گفت: مومنان کسانی هستند که هرگاه نام خدا برده می شود دلهایشان ترسان می شود و زمانی که ایات خداوند برآنها خوانده می شود ایمانشان افزونتر می شود و بر پروردگارشان توکل می کنند.
پارسایی راد اذعان داشت: سبک زندگی مومنانه که برای همه به ویژه برای طلاب برای دستیابی به حلاوت مسیر طلبگی امری ضروری است، حیات طیبه را برای انسان به ارمغان می آورد و طبق آیات الهی زندگی مومنانه ویژگیهای متعددی دارد از جمله؛ ایمان به غیب(الذین یومنون بالغیب) خشوع در نماز( الذین فی صلاتهم خاشعون) پرهیز از لغو( والذین عن اللغو معرضون)کنترل شهوات( والذین لفروجهم حافظون) و…
وی صداقت، حفظ کرامت انسانی، استقبال از مرگ در راه خدا، تعهد و مسئولیت پذیری، امانتداری، دوری از بدگمانی و غیبت وتجسس، تسلیم در مقابل امر پروردگار را از دیگر شاخصه های زندگی مومنانه برشمرد و افزود: مومنان رستگارند و به سعادت دنیوی و اخروی دست می یابند، چرا که از قید و بند هوس رها شده، از رشد معنوی، فکری، اخلاقی و عقلی برخوردارند و با زندگی مسؤولانه و متعهدانه حلاوت و شیرینی این نوع زندگی را در دنیا و آخرت می چشند.
مدیر مدرسه حضرت زینب سلام الله علیها خاطر نشان کرد: ریاضت و سختی در نماز شب و چله نشینی و اذکار طولانی به تنهایی انسان را به سعادت نمی رساند، بلکه آنچه در اسلام به عنوان زندگی مومنانه و حیات طیبه وارد شده است باعث می شود ظرفیت انسان بالا رفته ، در مقابل خواسته های نفس بایستد.
وی در تبیین این مطلب تصریح کرد: انسان معتقدبه خداوند با عمل به دستورات و آموزه های دینی در برخی موارد از مراجعه به مشاور بی نیاز می شود، زیرا نقش خداباوری برای رسیدن به زندگی مومنانه بسیار مهم است و فردی که باور داشته باشد تحمل مشکلات اجر و پاداش الهی را به دنبال دارد و از نظر خداوند مخفی نخواهد ماند، نگرشش به زندگی متفاوت می شود و در برخورد با اطرافیان در زندگی فردی و اجتماعی با مقاومت در برابر خواسته های نفسانی حلاوت زندگی مومنانه را خواهد چشید.
استاد در پایان به ثمرات این نوع زندگی اشاره کرد و گفت: اجر و پاداش الهی، وعده بهشت از طرف پروردگار، استجابت دعا، مغفرت پروردگار و…. نتیجه انتخاب سبک زندگی مومنانه است.
در ادامه این نشست مسوولین اموزش، پژوهش و فرهنگی مدرسه نیز به بیان آسیبهای دوری از فضای حوزه و همچنین آسیبهای حَضور در فضای مجازی و باید ها و نبایدها در این حوزه پرداخته و ضمن تبیین جایگاه و رسالت طلبگی بر توجه بیشتر طلاب به شؤونات مسیر طلبگی و رعایت مسائلی که با دنیای حوزه و تبلیغ دین فاصله دارد تاکید کردند.
این نشست چهارشنبه ۲۰/۵/۱۴۰۰ به صورت مجازی در سامانه lms2 مرکز مدیریت برگزار شد.َ

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن