اخبار واحد بسیجاخبار واحد فرهنگیجلسات سیاسی

تبیین کار کردهای انقلاب در نشست سیاسی بصیرتی…

حجت الاسلام والمسلمین محمد ابویسانی؛ استاد حوزه و تحلیل گر سیاسی در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها مشهد، کارکرد انقلاب را در کشور تبیین کرد.
وی گفت: انقلاب اسلامی علاوه بر کارکرد های بین المللی و نقش تمدن سازی در جامعه جهانی در درون کشور نیز دستاوردهای متعددی داشته است از جمله؛ پیشرفت های علمی، بهداشتی، نظامی، پیشرفت زنان و جایگاه آنان در جامعه و…
وی یادآوری کرد: برای پی بردن به این پیشرفت ها لازم است از نگاه صفر و صدی و همچنین مقایسه با دیگر کشورها پرهیز شود، زیرا موانعی که بر سر راه این انقلاب وجود داشته و دشمنی های متعدد بیانگر این مطلب است که نمی‌توان ایران را با کشورهایی همچون کره‌جنوبی که مورد حمایت همه جانبه کشورهایی مانند آمریکا هستند مقایسه کرد .
حجت‌الاسلام ابویسانی افزود: مقام معظم رهبری سه نگاه را در مواجهه با انقلاب برشمرده و می فرمایند: عده‌ای آرمان گرای صرف و عده‌ای واقع‌بین صرف هستند، اما نگاه صحیح، نگاه آرمان گرای واقع بین است، چرا که آرمان گرایان صرف به دلیل نرسیدن به آرمان‌های انقلاب دلسرد می شوند و واقع بینان صرف، اصالت ها را کنار گذاشته و بدون توجه به آرمان ها معتقدند باید به حداقل‌ها اکتفا کرد، چرا که وصول به آرمان‌ها غیرممکن است. اما آرمانگرایان واقع بین در همه اعمال خود به دنبال ربط عمل با آرمان‌ها هستند .
وی تصریح کرد: راهبرد اصلی، ولایتمداری در جهت آرمان‌ها، حمایت از راهنمایی های رهبر نظام و اعتقاد به غلبه فهم ایشان بر فهم ماست، لذا در این مسیر اشراف به منظومه گفتمانی امام جامعه امری ضروری است .
استاد در پایان تبلیغ این منظومه را وظیفه مبلغین دین دانست و تاکید کرد: لازمه تبلیغ صحیح این است که در مرحله اول خود درست بفهمیم و در مرحله بعد مهارت فهماندن و رساندن مطلب را داشته باشیم و این تکنیک بلاغ کار مبلغینی است که میخواهند کار پیامبرگونه انجام دهند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری هر کس در مسیر اهداف پیامبران قدم بردارد،اعم از طلبه و غیر طلبه ورثه انبیا است.
این نشست که یکشنبه ۲۶/۱۱/۹۹ با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، با پرسش و پاسخ پایان یافت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن