اخبار واحد فرهنگی

حقیقت مصیبت های ائمه معصومین (علیهم السلام )سبک زندگی شیعیان است.

http://zeynaby.ir/images/imagescom/akhbar/000000011111111.jpg

حجة الاسلام و المسلمین هاشمی محجوب در هفتمین جلسه از مراسم دهه اول محرم که در مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها برگزار می شود گفت: صاحبان معرفت اهل خیانت نیستند.

وی در تبیین این مطلب گفت: پروردگار عالم به انسان نعمت های فراوانی را به عنوان امانت عطا نموده و اگر این امانات در راه درست صرف نشود خیانت به خدا است.

هاشمی محجوب افزود: بهره گیری از نعمت ها در مسیر معصیت خیانت به خدا، رسول خدا و اهل بیت علیهم السلام است که یکی از مصادیق آن ارتباط با نامحرم است.

این استاد حوزه بیان داشت: آنچه در عالم اتفاق می افتد، علاوه بر ظاهر آن دارای حقیقتی است که همه افراد نمی توانند آن را درک کنند و فقط کسانی که به مراتب بالای عرفانی دست یافته اند می توانند به آن پی ببرند.

حجة الاسلام و المسلمین هاشمی خاطر نشان کرد: درک حقایق عالم هستی نیاز به تحصیلات و مدرک ندارد بلکه به معرفت افراد بستگی دارد.

وی با بیان این نکته که مصیبت ائمه اطهار علیهم السلام نیز مانند دیگر وقایع عالم، دارای ظاهر و باطن است، گفت: متأسفانه مردم امروز قدرت تفکر و تطبیق مسائل کلی بر جزئی را ندارند و با وجود گریه بر مصیبت امام حسین علیه السلام در روش زندگی آن ها تغییری ایجاد نمی شود، لذا حقیقت مصیبت ائمه اطهار علیهم السلام سبک زندگی شیعیان است.

هاشمی محجوب به مصیبت امروز امام زمان ارواحنا فداه اشاره کرد و یاد آور شد: اگر گوش جان را باز کنیم ندای “هل من ناصر ینصرنی” امام زمان ارواحنا فداه را می شنویم .

استاد در پایان جلسه خطاب به طلاب بیان داشت: وظیفه طلاب بیان سیره حقیقی حضرات معصومین علیهم السلام و همچنین پرداختن به جزئیات و دردهای زندگی مردم است.

لازم به ذکر است این جلسه چهارشنبه۲۸/۷/۹۴ با حضور عموم خواهران و مسئولین و طلاب مدرسه برگزار شد.
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن