در محضر ولایت

دیدار جمعی از رأی اولی‌ها و خانواده‌های شهدا با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از رای اولی‌ها و جمعی از خانواده‌های مکرّم شهیدان، حضور پرشور و قوی ملت را در انتخابات، ‌تجلی قدرت ملّی، تضمین‌کننده امنیت ملّی و مایوس‌کننده دشمنانِ چشم‌دوخته به ایران خواندند و با برشمردن ویژگی‌های نامزد اصلح تاکید کردند انتخابات پرشور، زمینه‌ساز رفع مشکلات، پیشرفت ایران و از ارکان اداره صحیح کشور است و هر کسی ایران، جمهوری اسلامی، انقلاب، قدرت ملی و پیشرفت را دوست دارد روز جمعه به‌پای صندوق رای بیاید.

ایشان نسل جوان بعد از انقلاب را بسیار بیشتر از جوانان قبل، اهل تحقیق و استدلال و منطق و راستی‌آزمایی دانستند و افزودند: جوانان عزیز بدانند که صندوق واقعی رای و حضور با انگیزه، با شناخت، باتوقع و امیدوارانه مردم در انتخابات، آسان به دست نیامده و حاصل مجاهدت‌ها و فداکاری‌های طولانی ملت در مبارزه با استبداد و رژیم طاغوت است.

رهبر انقلاب با اشاره به نوشته‌های برخی عناصر طاغوت درباره ظاهری بودن انتخاباتِ قبل از انقلاب گفتند همانطور که آن‌ها هم معترف شده‌اند، لیست برندگان انتخابات از قبل در دربار و حتی گاهی در برخی سفارت‌خانه‌های خارجی بسته می‌شد و باید همین لیست از صندوق‌ها در می‌آمد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حاکمیت گروه‌های دیکتاتور بعد از انقلاب‌های بزرگی مانند انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب شوروی سابق افزودند امام خمینی (ره) با اعتماد کامل به مردم و اهمیت دادن به صندوق انتخابات، ‌تنها حدود ۵۰ روز پس از پیروزی انقلاب، نوع حکومت را به همه‌پرسی گذاشتند تا ملت به عنوان صاحبان کشور و انقلاب، تصمیم‌گیر همه مسائل مهم شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند بعد از همه‌پرسی ۱۲ فروردین ۵۸، در همان سال اول انقلاب، ۴ انتخابات و همه‌پرسی دیگر هم برگزار شد تا ارکان کشور با خواست و آرای ملت شکل و جهت بگیرد.

ایشان با نفی و رد دیدگاهی که معتقد به شرکت قوی مردم در انتخابات نیست و می‌گوید انتخابات با حضور جمعی برگزار شود و مجلس و دولتی هم روی کار بیایند تاکید کردند اما ما می‌گوئیم انتخابات باید پرشور باشد زیرا حضور پرشور مردم، نشانه حضور ملت در صحنه‌های مهم اداره کشور و ثروت بزرگی برای ایران است.

رهبر انقلاب با اشاره به محسوس شدن نشانه‌های شور و نشاط انتخاباتی در سراسر کشور، حضور ملت در صحنه را معجزه‌آفرین خواندند و با اشاره به دشمنان خبیثی که چهارچشمی مراقب ایران عزیز وانتخابات روز جمعه هستند گفتند: آمریکا، ‌سیاست‌های اغلب اروپایی‌ها،‌ صهیونیست‌های خبیث، سرمایه‌داران و کمپانی‌های بزرگی که با انگیزه‌ها و به دلایل گوناگون با دقت مسائل ایران را پیگیری می‌کنند، بیش از هر چیز دیگری از حضور مردم در انتخابات و قدرت مردمی ایران بیمناک‌اند.

ایشان افزودند دشمنان دیده‌اند که همین قدرت مردمی تعیین کننده، رژیم طاغوت مورد حمایت آمریکا و انگلیس را از بین برد و در جنگ تحمیلی صدام را با وجود حامیان غربی و شرقی و منطقه‌ای‌اش، ذلیل و خاک‌نشین کرد، به همین علت انتخابات مظهر به رخ کشیدن قدرت ملی کشور است.

ایشان حضور قوی مردم در انتخابات را تجلی قدرت ملی و قدرت ملی را تضمین‌کننده امنیت ملی خواندند و گفتند بدون امنیت ملی، هیچ چیز وجود نخواهد داشت و دشمن اگر در زمینه قدرت ملی ضعفی در ایرانیان ببیند از زوایای مختلف، امنیت ملی را تهدید خواهد کرد.

رهبر انقلاب مخالفت‌خوانی دشمنان را از فروردین امسال، نشانه نگرانی آن‌ها از حضور ملت در انتخابات دانستند و گفتند بدخواهان ماه‌هاست که در رادیو تلویزیون‌ها و در فضای مجازی سعی می‌کنند مردم را از حضور و اثربخشی انتخابات مایوس کنند.

ایشان با اشاره به بی‌التفاتی برخی در داخل به انتخابات افزودند: احدی را متهم نمی‌کنیم اما به همه یادآور می‌شویم که باید به انتخابات از زاویه امنیت ملی و نه گروهی و جناحی نگاه کرد و هرکس کشور و ملت و امنیت ملی را دوست دارد بداند که اگر انتخابات ضعیف برگزار شود همه ضرر می‌کنند و هیچکس سودی نخواهد برد.

رهبر انقلاب، دستاورد مهم انتخابات قوی و پر شور را انتخاب افراد قوی، تشکیل مجلس قوی و در نتیجه رفع مشکلات و پیشرفت کشور خواندند و افزودند: مجلس قوی ، قادر به انجام کارهای بزرگ و برداشتن گام‌های بلند خواهد بود همچنانکه انتخابات قوی و پر شور ریاست جمهوری، دست رئیس‌جمهور را برای انجام کارهای بزرگ باز می‌کند.

ایشان رشد سیاسی شرکت‌کنندگان بخصوص جوانان را دستاورد دیگرِ انتخابات دانستند و گفتند: رشد سیاسی و افزایش قدرت تحلیل جوانان در خلال انتخابات، بسیار ارزشمند است چرا که باعث شناخت دشمن و شیوه‌ها و اقدامات او و در نتیجه شناخت راههای مقابله و خنثی کردن توطئه‌های بدخواهان خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع‌بندی این بخش از سخنان‌شان خطاب به آحاد مردم تأکید کردند: بدانید انداختن رأی در صندوق که کاری آسان است نتایج بزرگی در پی دارد بنابراین از این فرصت باید استفاده کرد.

ایشان با یادآوری باور و اعتقاد خود به نقش پیشران و پیشرو جوانان در میدان‌های مختلف، نقشی‌آفرینی و شوق‌انگیزی آنها در میدان انتخابات را نیز ضروری دانستند و گفتند: جوان‌ها، هم در انتخابات شرکت کنند هم با استدلال و بیان منطقی، پدران و مادران و اطرافیان خود را به شرکت در انتخابات تشویق کنند.

رهبر انقلاب با تاکید براینکه ما با  افرادی که به هر دلیلی واقعاً قادر به شرکت در انتخابات نیستند، حرفی نداریم در مورد کسانی که نسبت به انتخابات اظهار بی‌میلی می‌کنند، گفتند: اما متاسفانه برخی افراد نسبت به انتخابات اظهار بی‌میلی می‌کنند و دیگران را نیز به شرکت نکردن در انتخابات تشویق می‌کنند، به نظر من این افراد بهتر است قدری فکر کنند.

ایشان خطاب به اینگونه افراد افزودند: رأی ندادن هیچ فایده ونتیجه‌ای ندارد اما حداقل در رأی دادن احتمال فایده وجود دارد اگرچه ما معتقدیم رأی دادن حتماً فایده و دستاورد دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین یک اثر عینی رأی ندادن گفتند: رأی ندادن هیچ مشکلی را از کشور حل نمی‌کند ضمن اینکه برای خود فرد هم  ضرر  دارد چون اگر رأی ندهید، دیگران رأی می‌دهند و فردی را که شما مایل به انتخاب او نیستید انتخاب می‌شود در صورتی که شما با رأی خود می‌توانستید جلوی انتخاب این فرد را بگیرید.

رهبر انقلاب در تبیین ملاک‌های نامزدهای اصلح، نامزدهای تأیید شده در شورای نگهبان و دستگاه‌های نظارتی را صالح خواندند و گفتند: اصلح کسی است که در تقیّد به دین و عمل و تشرّع دینی بهتر و جلوتر باشد، به استقلال کشور و وابسته نشدن به قدرتها اصرار بیشتری داشته باشد، به مبارزه با فساد عقیده جدی داشته باشد، و نسبت به منافع ملی جدی‌تر باشد یعنی منافع ملی و اسباب عزت و آسایش و پیشرفت‌کشور را بر منافع شخصی و تعصبات جناحی ترجیح دهد.

ایشان راه شناخت اصلح و تطبیق این ملاک‌ها با نامزدهای انتخابات را مطالعه، تحقیق، دقت در اظهارات و شنیدن از افراد مطلع وآگاه ،و مشورت با انان خواندندو گفتند: این، کاری سخت و نشدنی نیست. مثلاً در تهران فهرست‌های مختلفی وجود دارد که برخی را می‌شناسیم، بعضی را از دیگران پرس و جو می‌کنیم و برخی را هم به افرادی که معرفی کرده‌اند اعتماد می‌کنیم و نامشان را در برگه رأی می‌نویسیم. بنابراین هر مقداری که ممکن است باید در این زمینه تلاش کرد.

ایشان ابراز امیدواری کردند خداوند برای ملت ایران انتخاباتی مطلوب و شایسته مقدّر فرماید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش پایانی سخنانشان، مسئله غزه را مسئله اساسی دنیای اسلام برشمردند و گفتند: مسئله غزه، اسلام را به دنیا معرفی کرد و معلوم شد که اسلام و عامل دین، باعث اقتدار و مقاومت و تسلیم نشدن مردم در مقابل این‌همه بمباران و فاجعه‌آفرینی صهیونیست‌ها است .این مسئله  حقیقت فرهنگ و تمدن غربی را هم به جهانیان نشان داد و مشخص شد که سیاست‌مداران برآمده از این فرهنگ حتی حاضر به اعتراف به اقدام صهیونیست‌ها در نسل‌کشی فلسطینی‌ها نیستند و با وجود برخی حرف‌ها، در عمل با وتو قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، جلوی توقف جنایت‌ها را می‌گیرند.

ایشان خودسوزی افسر نیروی هوایی آمریکا در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی را نشانه اوج رسوایی و فضاحت سیاست‌های خلاف بشری آمریکا و فرهنگ فاسد و ظالم غربی دانستند و گفتند حتی این فرد که در فرهنگ غربی پرورش یافته بود، عمق فضاحت این فرهنگ را درک کرد. ایشان ابراز امیدواری کردند: خداوند به اسلام و مسلمین و فلسطین بخصوص غزه نصرت کامل عطا کند.

رهبرانقلاب اسلامی  در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ماه‌های شعبان و رمضان و ضرورت تلاش برای نزدیکی به خداوند متعال اشاره کردند و افزودند: ایام باقی‌مانده از ماه شعبان و بعد از آن ماه رمضان فرصت مغتنمی برای دعا، مناجات و تقویت ارتباط با پروردگار است و توصیه من به‌خصوص به جوانان که دارای دل‌های پاک و زلال هستند این است که از دعاهای وارد شده از ائمه اطهار (ع)، استغفار و صلوات غفلت نکنند زیرا این ادعیه متضمن معارف و مضامین عالی است و انس شما را با خالق هستی افزایش می‌دهد.


https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif آنچه در ادامه در اختیار مخاطبان قرار میگیرد، «بسته‌های خبری» است که صرفاً جهت بازنشر سریع بیانات رهبر انقلاب اسلامی در رسانه KHAMENEI.IR و حساب‌های رسمی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و «متن کامل بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» طبق روال مرسوم، تا ساعاتی دیگر در این پایگاه در بخش «بیانات» منتشر خواهد شد.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار:

* این صندوق رأی، این انتخابات آسان به میان کشور ما و ملت ما نیامده، از این حرفها نبود، از این خبرها نبود. یک مدتی که استبداد مطلق بود بعد هم که ظاهر انتخابات وجود داشت انتخابات فقط ظاهری بود، هیچ باطنی نداشت یعنی لیستها را در دربار و حتی در سفارتخانه‌های خارجی بعضاً تنظیم میکردند.

اینکه مردم بروند با انگیزه، با شناخت، با ایمان، با توقع، با امید بروند پای صندوق ر‌أی بیاندازند، این آسان به دست نیامده، خیلی برای این کار مجاهدت شده در این کشور. حالا شروع مجاهدات البته از بعد از مشروطه به این طرف است لکن حرکت عمده‌ی مجاهدات و مبارزات در نهضت امام بزرگوار و نهضت اسلامی است که مردم پشت‌سر امام قرار گرفتند و این راه را طی کردند.

* اگر انتخابات قوی بود، منتخب هم قوی خواهد بود. اگر ما در انتخابات مجلس حضور قوی داشته باشیم مجلس قوی کارهای بزرگ میتواند انجام بدهد، قدمهای بلند میتواند بردارد.

بنابراین انتخابات قوی نتیجه‌اش پیشرفت کشور است، نتیجه‌اش سود بردن کشور است، برداشتن مشکلات کشور است.

* بعضی‌ها بودند شاید حالا هم باشند، میگویند آقا یک عده‌ای در انتخاباتی برگزار بشود یک جمعی از مردم شرکت کنند بعد هم یک حکومتی سر کار بیاید یا یک دولتی یا یک مجلسی کارهای خودش را انجام بدهد. ما معتقدیم نه؛ باید انتخابات انتخابات پرشور باشد. باید پرجمعیت باشد.

برای اینکه حضور مردم پای صحنه، پای صندوق رأی نشانه‌ی حضور ملّت در صحنه‌های مهم اداره‌ی کشور است. این برای کشور ثروت بزرگی است. ما اگر بتوانیم به دنیا نشان بدهیم که ملت در صحنه‌های مهم و تعیین کننده‌ی کشور حضور دارند، کشور را نجات داده‌ایم، کشور را پیش برده‌ایم.

دولتهایی هستند در دنیا که چهارچشمی مراقب مسائل کشورند، مراقب مسائل ایرانند. آمریکا، سیاستهای غالب بر اروپا، سیاستهای صهیونیستها، سیاستهای سرمایه‌داران و کمپانی‌داران بزرگ دنیا، این سیاستها متوجه ایرانند.

میخواهند ببینند اینجا چه خبر است. این ناظران سیاسی از همه بیشتر از حضور مردم میترسند، از قدرت مردمی بیمناکند و ملاحظه میکنند. چرا؟ چون قدرت مردمی را دیده‌اند. دیده‌اند که اگر این ملت در صحنه حضور پیدا بکند، حتماً بر مشکل غلبه پیدا میکند.

معجزه‌ی حضور ملت ایران در صحنه را دشمنان ملت ایران دیدند. لذا از حضور مردم ملاحظه میکنند. حالا میخواهند ببینند آیا مردم حضور دارند یا نه.
این پشتوانه‌ی امنیت ملی ماست. قدرت ملی پشتوانه‌ی امنیت ملی است. اگر دشمن احساس کند شما توانایی ندارید، ملت ایران قدرتی ندارد، همه نوع امنیت شما را تهدید خواهد کرد.

امنیت ملی همه چیز است. اگر امنیت نباشد، هیچ چیز نیست. دشمن با قدرت ملی ما مخالف است. پس هر چیزی که نشانه‌ی قدرت ملی است، با آن مخالفت میکنند از جمله با انتخابات.

* از ماه شعبان روزهای کوتاهی باقی مانده است. ماه دعا، ماه مناجات، ماه استغفار، شعبان یک چنین ماهی است. در همین چند روزی که باقی مانده است، توصیه‌ی جدی من به شما جوانان عزیز، چه پسرها و چه دخترها این است که از دعا و استغفار و صلوات غفلت نکنید. دعا انس شما را با خالق هستی افزایش میدهد.

استغفار به معنای انتخاب راه برگشت از این خطاها و این گناهان است که در ماه شعبان بر استغفار تکیه شده. شما میگویید استغفراللّه وأتوب الیه. اتوب الیه یعنی برمیگردم به سمت خدا.

در درود فرستادن و صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد در واقع بهترین الگوهای انسانی را در ذهن خودمان زنده میکنیم، یاد آنها را، خاطره‌ی آنها را.

* در داخل هم بعضی نسبت به انتخابات بی‌التفاتی میکنند. ما باید به انتخابات از زاویه‌ی منافع ملی نگاه کنیم، نه از زاویه‌های جناحی و گروهی منافع ملی را ملاحظه کنید. اگر انتخابات ضعیف باشد همه ضرر میکنند، نه اینکه یک عده‌ای ضرر کند، یک عده‌ای از ضعیف بودن انتخابات سود ببرند. هر کس ایران را دوست دارد، هر کس کشور خودش و ملت خودش و امنیت خودش را دوست دارد بداند که اگر انتخابات ضعیف برگزار بشود هیچ کس سود نمی‌برد همه ضرر میکنند، همه ضربه می‌خورند.

* انداختن رأی به صندوق یک کاری است آسان با نتایج بزرگ، یک کار آسان شرکت در انتخابات کار سختی که نیست، یک کار آسانی است هیچ مایه‌ای هم ندارد. اما نتایجش، نتایج بزرگی است.

* آن کسانی که متأسفانه هم خودشان اظهار بی‌میلی میکنند، هم دیگران را تشویق میکنند به عدم حضور اینها به نظر من یک قدری بیشتر فکر کنند روی این قضایا، رأی‌ ندادن هیچ فایده‌ای ندارد.

یعنی در رأی دادن احتمال فایده وجود دارد در رأی ندادن هیچ احتمال فایده‌ای وجود ندارد. رأی ندادن هیچ دستاوردی ندارد. اما رأی دادن حالا بنده که میگویم حتماً دستاورد دارد آن کسی که تردید دارد بگوید احتمالاً دستاورد دارد. رأی ندادن بعضی‌ها مشکلی از کشور را حل نمیکند. بلکه ضرر هم میکنند چون بالاخره اگر شما رأی ندهی یک کس دیگر یک نفر دیگر رأی میدهد آن کسی که شما میخواهی انتخاب نشود ممکن است انتخاب بشود. شما اگر رأی دادی ممکن است جلوی او را بگیری.

* شما جوانها خیلی‌هایتان رأی‌اولی هستید. در همه‌ی میدانها من خیلی اعتقاد دارم به نسل جوان خودمان، در همه‌ی میدانها جوانها پیشرانند، پیشروند، شوق‌انگیزند، در این میدان هم جوانها میتوانند پیشرو باشند، پیشران باشند،‌ شوق‌آفرین باشند. هم خود جوانها همه شرکت کنند، هم دیگران را تشویق به شرکت کنند.

* من عرضم این است هرکس ایران را دوست دارد، هرکس جمهوری اسلامی را دوست دارد، هرکس انقلاب را دوست دارد، هرکس قدرت ملی را دوست دارد، هرکس پیشرفت را دوست دارد باید در انتخابات فعال باشد، شرکت پرشور در انتخابات بایستی انجام بدهد.

انتخابات یک فرصت است از این فرصت باید استفاده کرد هم به نفع کشور است هم دشمنان کشور را مأیوس میکند. امثال سیاستمداران آمریکا و سی.آی.ای و نمیدانم صهیونیستهای خبیث ظالم و دیگران که چهارچشمی نشسته‌اند مسائل ما را دانه دانه رصد میکنند اینها را مأیوس میکند حضور در انتخابات دشمنان را مأیوس میکند.

* یک سؤالی در مورد اصلح میشود؛ اصلح را شما میخواهید انتخاب کنید. اصلح کیست؟ کسی است که صلاحیت بیشتری دارد. بنده اینجا دو سه ملاک را ذکر کردم. هر کسی که در تقید به دین، تقید به عمل دینی و تشرع دینی بهتر و جلوتر باشد. هر کسی نسبت به استقلال کشور و آویزان نشدن کشور به این و آن قدرت دنیا، اصرار بیشتری داشته باشد.

هر کسی به مبارزه‌ی با فساد به طور جدّی عقیده داشته باشد که با فساد باید مبارزه کرد. هر کسی نسبت به منافع ملّی جدی‌تر است. یعنی حاضر است منافع شخصی خودش را قربانی کند در مقابل منافع ملّی.

هر کسی این خصوصیات را داشته باشد آن اصلح است. مسئله‌ی دین مسئله‌ی استقلال مسئله‌ی مبارزه‌ی با فساد، مسئله‌ی منافع ملّی؛ تعصبات جناحی را بگذارند کنار در قضایای مختلف ببینند چه چیزی مناسب با منافع ملی است و مایه‌ی عزّت کشور و آسایش کشور و پیشرفت کشور است. آن را ترجیح بدهند.

حالا مثلاً بنده که بخواهم رأی بدهم خب مثلاً فهرست تهران را می‌آوردند فهرست‌های مختلفی هست همه را که آدم نمی‌شناسد. بعضی‌ها را انسان می‌شناسد بعضی‌ها را از این و آن می‌پرسد بعضی‌ها را به افرادی که معرفی کردند اطمینان میکند یک مثلاً فرض کنید که مجموعه‌ای را به عنوان نامزدهای مورد انتخاب انسان می‌نویسد اسم‌شان را به صندوق می‌اندازد. هر مقداری که ممکن هست در این زمینه بایستی دقّت کرد.

* مسئله‌ی غزه هم اسلام را به دنیا معرفی کرد، هم فرهنگ و تمدن غربی را معرفی کرد.

کار فضاحت سیاست‌های خلاف بشری آمریکا و اینها به جایی می‌رسد که شنیدید آن افسر نیروی نظامی آمریکا خودش را آتش می‌زند. [افسر] نیروی هوایی خودش را آتش می‌زند. یعنی حتی آن جوانی که در آن فرهنگ تربیت شده حتی برای او سنگین می‌آید حتی وجدان آن آزرده می‌شود. البته به جای یک نفر هزار نفر باید خودشان را آتش می‌زدند.

غرق در فسادبودن نمیگذارد. حالا یک نفر تصادفاً وجدانش بیدار شده خودش را آتش زده. یعنی فرهنگ غربی خودش را معرفی کرد، خودش را عریان کرد، خودش را لو داد که چه قدر فاسد است، چه قدر منحرف است، چه قدر ظالم است.

این خبر درحال بروزرسانی است…

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن