تبلیغ

مسئول فرهنگي مدرسه حضرت زينب (سلام الله عليها) محوریت ولایت فقیه و وحدت مردم از رموز پیروزی انقلاب است

http://www.shatel.ir/PortalData/Subsystems/StaticContent/uploads/Image/general/rtl/bill-Interview.jpg

انقلاب اسلامی ایران با ایمان به خدا، وحدت کلمه ملت ورهبری امام خمینی رحمه الله علیه توانست حکوت شاهنشاهی را سرنگون کرده و حکومتی را با پشتوانه دین تشکیل دهد.

در این دگرگونی حوزه های علمیه و روحانیت نقش بسزایی را ایفا نموده و در ماندگاری و حفظ آن نیز بسیار موثرند ؛ در همین رابطه همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و سی و ششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با خانم التفاتی؛ فرمانده بسیج پایگاه این مدرسه و مدرس حوزه ، گفتگویی انجام شده به شرح زیر:

واحد خبر مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها:  به نظر شما مهمترین زیرساخت های ایجاد انقلابی اسلامی چه بوده است؟

مسئول فرهنگي: مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها: انقلاب اسلامی ایران ریشه در ایمان و اعتقاد انقلابیون داشت؛ اعتقاد به حقیقت و عدالت؛ و آرمان اسلام خواهی و حاکمیت دین در جامعه از مهمترین دلایل شکل‌گیری انقلاب ایران بود؛ و آنچه را به عنوان زیرساخت و عامل شکل‌گیری انقلاب می‌توان دانست؛ ولایت مداری و اعتماد به راه و مسیری بود که حضرت امام خمینی رحمة الله بدان تمسّک جسته بودند و در این راه و برای رسیدن به این آرمان از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

پرسش: راز ماندگاری انقلاب را در چه فاکتورهایی می‌دانید؟

– عوامل متعددی را می‌توان به عنوان راز ماندگاری انقلاب ایران دانست:

۱. توجه ویژه به ابعاد فرهنگی؛

انقلاب اسلامی ایران بیش از هر چیز به بعد فرهنگی و کمال معنوی و اخلاقی مردم در زیر پرچم اسلام اهمیت داده است و تلاشش برای براندازی حکومت ظالمانه شاهنشاهی نیز؛ دلیل تأثیر سوئی بود که حکومت در این مسیر داشت.

۲. عدم وابستگی به بیگانگان

یکی از مهمترین رموز ماندگاری انقلاب اسلامی؛ این است که این انقلاب به هیچ وجه به بیگانگان و خصوصاً دولتهای استکباری وابسته نبوده است و همه تلاش خود را برای خودکفایی در این زمینه‌ها داشته است.

۳. برخورداری از پشتوانه مردمی برای انقلاب و محوریت ولایت فقیه

از دیگر رموز ماندگاری انقلاب ایران، این است که حکومت با محوریت ولایت فقیه و با پشتوانه‌ی قابل اعتنای مردمی در مسیر پیشرفت خود پیش می‌رود.

شما به عنوان، مسئول فرهنگي: رسالت حوزه را در شرایط فعلی در چه جایگاه هایی حساس تر می بینید؟

– مهمترین رسالت حوزه‌ی علمیه؛ تبلیغ و ترویج معارف اسلامی و مبانی دینی است؛ و انقلاب اسلامی ایران به عنوان نقطه‌ی عطفی در تشکیل حکومت دینی؛ نیاز مبرم به تبیین و تشریح اهداف و مبانی دارد؛ بی‌شک حوزویان و روحانیون به عنوان مبلغین و مروّجین ارزشهای دینی، نقش بی‌بدیلی در انتقال مبانی انقلابی خواهند داشت و جوانان به عنوان آینده‌سازان کشور؛ مخاطبان اصلی این تبلیغات مؤثر خواهند بود.

آیاعملکرد حوزه‌های علمیه را در این مسیر را قابل قبول می دانید؟

-حوزه‌ی علمیه با وجود ظرفیتهای فراوانی که برای انجام رسالتهای محوّله در دست دارد و با توجه به نیروهای خلّاق و جوانی که در خود دارد؛ با سازماندهی، برنامه‌ریزی و نظارت خواهد توانست در مسیر انتقال ارزشها و معارف انقلابی مؤثرتر بوده و تنشِ اثرگذاری از خویش برجای بگذارد. آنچه تا کنون از سوی حوزه انجام شده نیز با توجه به نیازهای جامعه و موقعیت‌های اجتماعی و سیاسی جامعه، قابل قبول است اما به نظر می‌رسد اگر روحانیون با علم و بصیرت و البته چاشنی اخلاص به تبیین و تشریح انقلاب بپردازد؛ دِین خود را به اسلام و نظام بیش از پیش ادا نموده‌اند.

شما جهت پررنگ سازی اين  ایام در جامعه و شناساندن آن توسط حوزویان چه فعالیت هایی پیشنهاد می کنید؟

– نام امام خمینی رحمه الله علیها به عنوان معمار انقلاب اسلامی باید به عنوان پرچمدار انقلاب، همواره و در همه شئون انقلاب زنده و جاری باشد. آشنایی با اندیشه های امام خمینی؛ چگونگی تدبیر و رهبری ایشان در دوران خفقان رژیم ستمشاهی؛ آشنایی با سلوک فردی و اجتماعی امام و عزت مندی ایشان در عرصه بین المللی و همچنین بصیرت در دوران های مختلف از اهم سر فصل های زندگانی امام است که لازم است از طریق منابر، رسانه ها ، مطبوعات ، اموزش های کلاسیک و… به آن پرداخته شود.

طلاب جوان در این مسیر چه اقداماتی را می توانند انجام دهند؟

-حوزه علمیه در نظامی که مبتنی بر آموزه های دینی شکل گرفته و با محوریت اسلام بنا شده است به عنوان مبین و مروج فرهنگ اصیل دینی باید تبلیغ و تبیین مبانی اسلامی را در راس وظایفش قرار دهد.

روحانیون و طلاب جوان نیز بر اساس همین رسالت و به منظور ادای دین به نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه سنگینی را در راستای تبیین ابعاد مختلف نظام اسلامی و حفظ ارزشهای انقلاب بر عهده دارند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن