اخبار تحصیلات تکمیلیاخبار مدیریتاخبار واحد آموزشاخبار واحد بسیجاخبار واحد پژوهشاخبار واحد فرهنگی

نشست صمیمی مدیرو مسؤولین مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله با طلاب در آستانه ماه مبارک رمضان

خانم پارسایی راد؛ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها در نشستی صمیمی که به منظور ارتباط صمیمی با طلاب و آگاهی از وضعیت، مشکلات و دغدغه های ایشان برگزار شد به ایراد سخن پرداخت.
وی در این برنامه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، به فضائل این ماه شریف اشاره کرده و افزود: روزه یکی از ارکان اسلام و مسلمانی است و نقش مهمی در تحول و تکامل معنوی مومنان دارد، لذا پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از ماه رمضان که ماه ضیافت الهی هست استقبال کرده، برای آمادگی بیشترو لبیک به ماه رمضان آداب خاصی را رعایت می کردند و در خطبه آخر ماه شعبان می فرمایند: أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِی وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ…
پارسایی راد ادامه داد: پیامبر اکرم صلوات الله علیه به دلیل فضیلت این ماه سفارش زیادی به کوشش و تلاش مضاعف در این ماه داشتند چرا این ماه ” شَهْرٌ أَوَّلُهُ رَحْمَةٌ وَ أَوْسَطُهُ مَغْفِرَةٌ وَ آخِرُهُ الْإِجَابَةُ وَ الْعِتْقُ مِنَ النَّار” استو لذا برای رسیدن به تکامل معنوی لازم است تحولی در خود ایجاد کنیم تا بتوانیم از پاداشهای این ماه و برکات آن در امر خودسازی بهره برداری نماییم.
وی با استناد به فرمایش آیت الله جوادی آملی گفت: هر کسی برای خود اول سالی دارد و افرادی که دارای سیر و سلوک هستند اول سالشان را ماه مبارک رمضان قرار می دهند و در این ماه به حساب رسی خود مشغول می شوند به این معنا که محاسبه می کنند که سال گذشته چگونه زیستند و اکنون چگونه اند، از این رو بر همه کسانی که جویای معرفت و معنویت هستند لازم است ضمن محاسبه دقیق اعمال خود، برنامه ریزی دقیقی برای بهره مندی از این ماه داشته باشند.
مدیر مدرسه سپس به شرح فرازهایی از خطبه پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در آخر ماه شعبان پرداخت که می فرمایند: در این ماه به مهمانی خدا دعوت شده اید، نفس هایتان در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت است و در این ماه درهای آسمان گشوده و درهای جهنم بسته و همه شیاطین در بند می شوند و هاتفی صدا می زند:ای جویندگان نیکی ها و کارهای خیر و اعمال شایسته به سوی من بیایید و ای جوینده زشتی ها و اعمال غیر صالحه از زشتی ها و پلیدی ها دست بردارید و هرشب در این ماه عده ای آزاد خواهند شد و از آتش جهنم رهایی پیدا می‌کنند….

استاد در ادامه یادآور شد: ماه رمضان طبق روایات ماه خداست و یکی از دلایلی که شهر الله نامیده شده نزول قران در این ماه است و یکی از راههای بهره مندی از این ماه، تلاوت قران همراه با تدبر و تفکراست چرا که هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن رمضان است.

پارسایی راد تصریح کرد: طبق فرمایش امام رضا علیه السلام اگر در این ماه امکان ختم قرآن نداشتید حد اقل روز یک آیه را با دقت تلاوت کنید و آن را در زندگی خود کاربردی کنید چرا که پاداش قرآن این یک آیه با قرائت کل قرآن در ماههای دیگر برابری می کند.
وی همچنین بر اهمیت توجه به دعا و نیایش در مسیرخودسازی تأکید کرد و از طلاب خواست با برنامه ریزی دقیق در همه جوانب رشد کرده و در اولین روز ماه رمضان عزمی جدی برای تحول به سوی تکامل داشته باشند.
درادامه این نشست به نکات مهمی از جمله لزوم حضور پر شور و با بصیرت در انتخابات و آگاهی بخشی به مردم، اهمیت هوشیاری و بیداری به خصوص در فضاهای مجازی، عدم هرگونه ارتباط و گفتگو در فضای مجازی و پرهیز از در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی به افراد ناشناس ، در میان گذاشتن مسائل، مشکلات ، گرفتاری ها و مسائل مالی با مسؤولین مدرسه و…. اشاره شد.

در پایان این نشست که سه شنبه ۲۴/۱/۱۴۰۰ برگزار شد طلاب به بیان مشکلات درسی، نگرانیها، انتقادات و پیشنهادت در زمینه های مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی پرداختند و مسؤولین نیز به سوالات ایشان پاسخ دادند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن