اخبار مدیریتاخبار واحد فرهنگی

نشست صمیمی مدیر مدرسه با طلاب…به کاربردن کلمات محبت امیز و مودت امیز، عیادت مومنین، تلاش برای کم کردن غم و غصه دیگران و روزه داری نیز از دیگر عوامل جذب رحمت الهی است که در منابع دینی تاکید فراوانی بر رعایت آن شده است.

خانم پارسایی راد؛ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها در نشستی صمیمی با طلاب که چهارشنبه ۱۹/۸/۱۴۰۰برگزار شد، به ادامه بحث رحمت، انواع و راههای جذب آن پرداخت.
وی ضمن یادآوری مباحث جلسات قبل، یادآوری کرد: یکی از راههای جذب رحمت احترام به دیگران است و برای اینکه در این امر موفقیت حاصل شود، باید اداب را یاد گرفته و به مرحله عمل رساند .
استاد ادامه داد: یکی دیگر از راههای جذب رحمت خیرخواهی برای دیگران است و نکته قابل توجه این است که خیرخواهی همیشه مالی نیست، بلکه حتی آموختن آداب خیرخواهی است.
پارسایی راد خاطر نشان کرد: به کاربردن کلمات محبت امیز و مودت امیز، عیادت مومنین، تلاش برای کم کردن غم و غصه دیگران و روزه داری نیز از دیگر عوامل جذب رحمت الهی است که در منابع دینی تاکید فراوانی بر رعایت آن شده است.
استاد از استغفار و توبه به عنوان یکی از عوامل جذب رحمت یاد کرد و اذعان داشت: استغفار زبانی و نمود آن در عمل و تکرار آن که در اعمال روز و شب به خصوص نماز نافله شب، از آن جهت که باعث یاداوری گناهان و شرمساری در مقابل خداوند است، اگر با عزم جدی بر ترک گناه همراه باشد باعث جذب بیشتر رحمت خواهد شد ، لذا شایسته است به خصوص از تاریکی شب و مناجات سحرگاهی برای رسیدن به رحمت الهی کمک گرفت و این فرصت را غنیمت شمرد.
وی در پایان صبوری، کمک به فرزندان در انجام اعمال نیک، دلسوزی واقعی باطنی و… را از جمله عوامل جذب رحمت دانست و توصیه کرد با ذهن پرسشگر به مطالب گوش داده و با رجوع به منابع و تحقیق و پژوهش به پاسخ سوالات خود دست یابید، تا اعمالی همراه با پشتوانه علمی و باور یقینی داشته باشید که اگر چنین باشد حفظ آن بهتر و قطعی تر خواهد بود‌.
این سلسله نشست ها هر هفته روزهای چهارشنبه در برنامه صبحگاه برگزار می شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن