مناسبتها

نکاتی مهم و از آیات و روایات درباره شب قدر

شب قدر یک فرآیند دفعی نیست که ناگهان از اذان مغرب شروع و با اذان صبح بساط آن برچیده شود، بلکه مثل اغلب برنامه های الهی، نور آن به تدریج ایجاد و تقویت می شود تا در سحر شب قدر که خدا می داند، چه شبی است به اوج خود برسد.

تمام مناسک معرفی شده برای شب قدر در حیطه مستحبات است و تاثیر مثبت آن بسته به احوال درونی و درجات افراد می باشد، لذا خود را در تنگنای عمل بی رغبت و خسته کننده به برخی اعمال گرفتار نکنیم.

چه بسا یک مباحثه قرآنی با دوستان خوب و خانواده، گفتگویی صمیمی و بی ریا با امام زمانمان عج، یا تلاوت با دقت و تامل چند آیه قرآن یا تفاسیر ارزنده، تاثیری بسیار بیشتر و نورانی تر از برخی مناسک مرسوم داشته باشد.

پیش و بیش از همه اعمال، خود را به صورت واقعی و تاثیر گذار در محضر خدا و اهل بیت ع به ویژه مادر مهربان عالم که حقیقت لیله القدر می باشند، بدانیم. محضریتی که احساس آن در نوع کلام و رفتار ما اثر گذاشته باشد.

مبادا صدایمان بالا برود، مبادا حتی در دل افکار ناپسند به خودمان راه بدهیم، مبادا چشم و گوشمان … 

مبادا ادب حضور را رعایت نکنیم. 

مراسم شب قدر در آسمان هاست، برای ورود باید آسمانی شویم.

شب قدر آغاز سال جدید الهی است، نشاط قلبی خود و اطرافیمان را در این لحظات نورانی مراقبت کنیم؛ یکی از بهترین کارها تشکر حقیقی و از ته دل از تک تک نعماتی است که خدا به ما محبت کرده است، بعد از اقلاً یک ساعت تشکر آن هم با ذکر دقیق نعمات، گوشه چشمی به برخی حوایج ضروری خود و عزیزانمان هم داشته باشیم.

در شب قدر، قدر خود را با ارتقاء خواسته هایمان ارتفاع دهیم. مبادا خواسته های کوچک و حقیر دنیایی ما را از دغدغه گرانبهای سربازی مولایمان عج باز دارد.

شب قدر مظهر اقتدار امام عالم عج در اداره جامع امور عالم در مقام “خلیفه الله” است، جایگاه خود را در جبهه جهانی حق و در مبارزه پیوسته با دشمنان حقیر اهل بیت ع تثبیت کنیم و زیر پرچم نورانی انقلاب، برای نابودی کامل و هرچه سریعتر ابلیسیان و زمینه سازی ظهور مولایمان عج آماده شویم.

خوشا به حال کسانی که در این روزها و شب های نورانی در میدان های گوناگون علمی و عملی و در سنگرهای مختلف مشغول مجاهدت خستگی ناپذیر در “محضر” امامشان عج می باشند و پیوسته با خوف و رجا زیر لب می گویند؛ “اَرَضیتَ یابنَ رسولِ الله؟” آقا جان آیا از من راضی هستید؟

دراین شب وروزهای پرفیض ازدعا برای یکدیگر فراموش نکنیم 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن