اخبار واحد بسیجاخبار واحد فرهنگیجلسات سیاسی

ویژه برنامه هفته بسیج برگزار شد…کسی که تفکر بسیجی دارد حتی اگر پرونده و… نداشته باشد بسیجی است و راه حل مشکلات و گره های جامعه در گرو همین تفکر و عمل طبق ان است.

استاد سید رضا موسوی؛ کارشناس مسائل سیاسی همزمان با هفته بسیج در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها به تبیین شاخصه های بسیج پرداخت.
وی با بیان این نکته که بسیج یک تفکر است گفت: کسی که تفکر بسیجی دارد حتی اگر پرونده و… نداشته باشد بسیجی است و راه حل مشکلات و گره های جامعه در گرو همین تفکر و عمل طبق ان است.
استاد موسوی وجود مشکلات در جامعه را پشت کردن به آرمانها و تفکر بسیجی و غفلت از آنها دانست و گفت: بسیج در تفکر و فرمایشات امامین انقلاب دارای شاخصه هایی است که میتوان خود را با آن محک زد که مهمترین آن اخلاص است.
وی ادامه داد: اگر کار برای خدا انجام شود این کار طبق تفکر بسیجی است و طبق فرمایش امام خمینی رحمت الله علیه، بسیجی حضرت علی علیه السلام بود که تمام وجودش وقف اسلام بود لذا خط کش ما در این عرصه، اخلاص و علی وار زندگی کردن است.
این کارشناس مسائل سیاسی ولایت مداری را به عنوان شاخصه دوم بسیج معرفی کرد و افزود: اطاعت از ولی خدا در ادامه اطاعت از خداوند و تنها مسیر اتصال به خدا، مسیر اطاعت از ولی است و البته مقصود، تعصب کورکورانه نیست بلکه اطاعت باید عاقلانه باشد.
وی یادآور شد: در بسیج کلماتی همچون؛ نداریم، نمیشود، نشد، نمیتوانیم و… وجود ندارد و جمله و باور کلیدی این است که میزان توان ما به اندازه امکانات ما نیست، بلکه توان ما به اندازه اتصال ما به خداوند است، لذا بسیجی فراتر از امکانات کار می کند و با روحیه جهادی و اعتماد به نفس ملی در جهت اطاعت از ولی جامعه حرکت می کند.
این استاد در ادامه بحث ضمن پرداختن به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در جمع نخبگان، بر امید به آینده تاکید کرد و به سوالات طلاب در این زمینه پاسخ داد.
لازم به ذکر است این جلسه چهارشنبه ۳/۹/۱۴۰۰ به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

لازم به ذکر است تقدیر از بسیجیان فعال، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهید، برپایی نمایشگاه کتاب از سیره و زندگینامه شهدا، فضاسازی،تهیه و انتشار کلیپ، عکس نوشت و…. از جمله فعالینهای این مدرسه در هفته بسیج بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن