حلقه های صالحین

پنجمین جلسه از سلسله جلسات حلقه صالحین اساتید برگزار شد.

خانم پارسایی راد؛ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها از برگزاری پنجمین جلسه از سلسله جلسات حلقه صالحین اساتید بسیجی مدرسه با عنوان ” ضرورت پژوهش در چرخه ارتقاء علمی ” خبر داد.
وی گفت: این جلسات با هدف ایجاد انگیزه در جهت ارتقاء علمی اساتید و آموزش پژوهش محور با حضور حجة الاسلام و المسلمین دکتر فقیه اسفندیاری؛ استاد حوزه و دانشگاه برگزار شد.
پارسایی افزود: دکتر اسفندیاری با بیان این نکته که اصل ضرورت پژوهش امری پذیرفته شده است گفت: هم اندیشی اساتید امری ارزشمند و مفید است و آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که این نشست باید از یک جلسه ارائه موضوع خارج شده و به میز اندیشه ورزی تبدیل شود .
استاد بر تولید علم در عرصه های مختلف به خصوص در حوزه های علمیه تأکید کرد و اذعان داشت: تا زمانی که از مواجهه با نظرات مخالف پرهیز کنیم علم تولید نمی شود و ساختن تمدن اسلامی محقق نخواهد شد.
دکتر فقیه اسفندیاری جایگاه ویژه تمدن اسلامی در گذشته را یادآور شد و این مهم را ننتیجه گفتگو و هم اندیشی علمی بین علمای جهان اسلام دانست و ترس را مایه عقب ماندگی معرفی کرد.
این پژوهشگربا بیان این نکته که استاد ترسو شاگرد ترسو تربیت می کند افزود : باید جهت زدودن ضعف ها مشکلات را لیست کنید چرا که اگر مشکل و راه حل نباشد ، علم تولید نمی شود.
 استاد اسفندیاری با تاکید بر اینکه باید جریان نبوغ تاریخی را تبدیل به جریان سازمان یافته کنیم یادآور شد :در حوزه تقویت پژوهشی ، بر اساس یافته های خود ، اولویت ها را شناخته وشروع به یادداشت ونگارش کنید، چراکه علم باید برای نسل آینده مکتوب شود.                                                 وی  در ادامه  با اشاره بر اینکه در آموزش پژوهش محور نباید بخل ورزید خاطر نشان کرد:هرآنچه به دست آوردید به شاگرد نیز انتقال بدهید و علم را نشر دهید چراکه زکات علم نشر آنست و شاگرد شما توسعه شخصیت شماست .                   
 در پایان جلسه  و در جمع اساتید ،خانم التفاتی فاز معاون پژوهشی مدرسه ضمن قدر دانی از استاد به نظر سنجی در خصوص موضوع جلسات آینده پرداخت و موضوع تفسیر برای جلسه آینده مورخ  ۶/۱۰/۹۶ تصویب شد .       
 لازم به ذکر است که این جلسه از سلسله جلسات حلقه صالحین اساتید با حضور اساتید و کادر مدرسه چهارشنبه ۸/۹/۹۶ برگزار گردید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن