اخبار واحد فرهنگی

استاد حوزه و دانشگاه: بهترین سبک زندگی ، زندگی بر اساس رضای خداست.

استاد حوزه: تا روحیه ایثار و از خودگذشتگی در بین مردم هست، انقلاب پا برجا است.
دومين جلسه  از سلسله جلسات سبك زندگي در مدرسه علميه حضرت زينب سلام الله عليها با حضور خانم حسن پور برگزار شد.
حسن پور در اين جلسه كه سه شنبه ۸/۷/۹۳ ويژه طلاب برگزار شد، به تبيين سبك زندگي جامعه کنونی پرداخت.
وي با اشاره به اين نكته كه هر فردي بر اساس معيار خاصي سبك زندگي خود را انتخاب مي‌كند، گفت: برخي از مردم، اعمال و رفتار خود را بر اساس هواي نفس تنظيم مي‌كنند و دليلشان فقط خواستن و دوست داشتن است، بدون اینکه نظر دیگران برایشان مهم باشد.
ايشان افزود: انگیزه برخی افراد در انجام بسیاری از کارها – به خصوص بزرگترها- حرف و حدیث مردم است و از آن جهت که نگران برداشت مردم هستند برخی کارها را انجام نمی‌دهند و به همین دلیل بسیاری از کارها را با وجود این که قبول ندارند انجام می‌دهند.
حسن پور سومین معیار و انگیزه در سبک زندگی را علم روز خواند و خاطر نشان کرد: برخی افراد با علم روز پیش می‌روند به این معنا که هر آنچه را علم روز تأیید کند، انجام می‌دهند و هر عملی از نظر علم رد شود، انجام نمی‌دهند. در حالیکه همه ما به این واقعیت رسیده ایم که علوم مختلف در حال پیشرفتند و پژوهشهای به روز، در بسیاری از موارد نتیجه تحقیقاتی را که سالها مورد توجه بوده رد می‌کند . لذا به تحقیقات علمی نیز به طور کامل نمی‌توان اعتماد کرد.
استاد، زندگی بر اساس سنت های اجتماعی را نوع دیگری از سبک زندگی دانست و گفت: در عده ای از مردم سنت ها آنچنان بر آن ها حاکم شده که حتی نمی توانند فکر جدا شدن از آن را به خود راه دهند، حتی اگر سنتی مخالف با عقل و یا حتی شرع باشد.
وی ادامه داد: زندگی بر اساس منطق، عقل و استدلال نوع دیگری از سبک زندگی است که متأسفانه بسیاری از اعمال و رفتار ما با عقل و منطق در تضاد است، ولی با این وجود بر انجام آن اصرار می‌ورزیم.
این استاد یاد آور شد: زندگی با معیار رضای پروردگار بهترین نوع زندگی است، که فقط عده ای خاص بر این اساس زندگی می‌کنند و عامه مردم بر اساس هوای نفس، حرف مردم و علم روز رفتار می‌کنند که در برخی موارد رضای خدا را در پی ندارد.
لازم به ذکر است این سلسله جلسات هر هفته در همین روز ساعت ۱۰:۴۰ برگزار می‌شود.
،

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن