اخباراخبار واحد فرهنگی

تبیین ویژگی‌های طوفان الاقصی، ابعاد شکست رژیم صهیونیستی و اهداف این رژیم در نشست بصیرتی

دکتر جلال امینی؛ استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها به تبیین مسائل روز فلسطین و غزه پرداخت.
وی ابتدا به ویژگی‌های طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: عملیات ترکیبی، غافلگیرانه بودن، نفوذ در عمق اراضی اشغالی، آسیب پذیر بودن گنبد رژیم صهیونیستی، تلفات سنگین و خسارات متعدد از جمله ویژگی‌های این عملیات است.
استاد ادامه داد: در این جنگ دشمن در عرصه های مختلف شکست غیر قابل ترمیمی را متحمل شده از جمله در عرصه اقتصادی، فراخوان ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره، خسارت‌های جنگ و اسکان یک میلیون آواره، کاهش ۷۰ درصدی سرمایه گذاری،سقوط ۱۰ درصدی ارزش پول ملی، کاهش ۹۰ درصدی گردشگری، تعطیلی برخی بنادر و…..در اقتصاد این رژیم خلل وارد نموده است.
استاد افزود: مهاجرت معکوس یک میلیون نفر یهودی و خروج از فلسطین، فروپاشی از درون، خسارات جانی و مالی نمونه هایی از شکست اسرائیل در عرصه اجتماعی است.
استاد امینی، غافلگیری، ناتوانی در آزادسازی اسرا، ناتوانی در نابودی حماس، افزایش تلفات ارتش، ناامنی روانی و بحران امنیت
را از مهمترین ابعاد شکست رژیم صهیونیستی معرفی کرد.
وی افزود: آمریکا و اسرائیل در جنگ غزه اهداف متعددی را دنبال می کنند از جمله:
تبدیل غزه به سرزمین سوخته با بمباران‌های پی در پی و کوچ اجباری مردم و پاک شدن از نقشه، تقسیم غزه به بخش شمالی و جنوبی برای مدیریت بهتر، ازبین بردن حماس، تغییر مدیریت غزه و آزادسازی اسرا

وی در پاسخ به سوال مخاطبین درباره چرایی اقدام علیه کنسولگری ایران و پاسخ ایران به این‌ اقدام گفت: افزایش و تقویت هر چه بیشتر تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، هدف قرار دادن مستقیم سپاه و منابع درآمدی آن، افزایش حملات نظامی علیه خطوط تدارکاتی جبهه مقاومت از جمله اهداف این اقدام است و پاسخ باید به دور از هیجانات و حساب شده باشد تا کمترین آسیب و بیشترین اثر را داشته باشد.
این نشست سه شنبه ۲۱/ ۱/ ۱۴۰۳ با حضور مسوولین، کادر و طلاب مدرسه برگزار شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن