اخبار واحد فرهنگی

برای جذب معارف الهی باید از درون خالی و زلال شویم.

دوازدهمین جلسه از سلسله کارگاههای سبک زندگی اسلامی ویژه طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها با حضورخانم تقویان؛ روانشناس و مشاور خانواده، چهارشنبه ۱۶/۱۲/۹۶ برگزار شد.
استاد در این جلسه که در آستانه سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا برگزار شد، بر پالایش درون تأکید کرد.
وی با اشاره به اولین جمله از وصیت نامه حضرت علی علیه السلام که می فرمایند: اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم گفت: در روزهای پایانی سال که به مرتب سازی و نظم بخشی وسایل منزل و… می گذرد در اصل عمل به این روایت است چرا که نظم به انسان حال خوب و انرژی می بخشد.
تقویان نظم و طراحی آن را در دو بعد درون و برون خلاصه کرد و با بیان این نکته که نظم دهی به وسایل از نوع نظم برون است گفت: نظم درون از نظم برون مهمتر است و لازم است برای دریافت انرژی و جذب معارف الهی جسم و روح در کنار هم نظم دهی شود ، چرا که پاکیزگی و خلا باعث جذب است.
این مشاور خانواده تصریح کرد: مشکلات جسمی را با روزه گرفتن، مصرف مواد مغذی ، تغذیه سالم و… رفع نمایید و با تنفس عمیق، تصویرسازی طبیعت، حذف تصاویر منفی، رهایی از افکار منفی همچون انتقام ، حسد، کینه و… استرس را از خود دور کنید چرا که منشا بسیاری از دردهای جسمی، استرس، منفی بافی و اضطراب است.
وی با استناد به آیات عفو و بخشش در قرآن از جمله ولیعفوا ولیصفحوا الا تحبون ان یغفر الله لکم.، خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِینَ و… اظهار داشت: عفو وگذشت یکی از فضیلت ها ومنش های نیک در رفتار واخلاق انسانی است کسانی که رنگ خدایی به خود می گیرند انسان های با گذشتی هستند که از خطا وگناه واشتباه دیگری چشم می پوشند.
تقویان ادامه داد: عفو به معنی گذشت از گناه وخطای دیگری وخودداری از مجازات و انتقام ازخطا کار وگناهکار می باشد و یکی از راه های رسیدن به بسیاری از کمالات ومقامات انسانی است که در آیات قرآن بیان شده است.
استاد افزود: هر کسی که بخواهد مصداق عناوین بلند ومقامات والایی چون نیکو کاری وشکیبایی وپرهیزکاری شود واز محبت وگذشت الهی برخوردار گردد باید از این راه سود جوید.

وی با بیان این نکته که عفو با کنترل ومهار خشم وعواطف وچشم پوشی از حقوق خود نمایان می شود اذعان داشت: محبت و عشق ورزی و گذشت از حقوق خود به خصوص در خانواده آرامش را که حق طبیعی انسان است به او هدیه می دهد.
تقویان تغییر نگرش و باور ها را برای رسیدن به این کمال ضروری دانست و گفت: افرادی که به ما ظلم می کنند ابزار رشد ما هستند و با عملکرد صحیح ما، راه رسیدن به کمال هموار می شود.
استاد بر ساییدن زنگارهای قلب و روح در این روزهای پایانی سال تأکید کرد و افزود: همانگونه که نظم بخشی به وسایل منزل انزی مثبت می دهد زدودن و خانه تکانی دلها نیز انرژی بخش است

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن