اخبار واحد فرهنگی

برگزاری جلسه هم اندیشی مبلغین زائران دهه آخر صفر

«مَرْحَباً بِنَاصِرِنَا بِیَدِهِ وَ لِسَانِهِ[۱]»

مرحبا به یاور ما با دست و زبانش

با توجه به نزدیک شدن به ایام آخر صفر و اهمیت مباحث تبلیغی وخدمت به زائران بارگاه رضوی، جلسه هم اندیشی مبلغین با حضور مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب س و جمعی از اساتید و طلاب برگزار شد. در این جلسه سرکار خانم پارسایی راد ضمن بیان تجربیات تبلیغی به اهمیت خدمت به زائران امام هشتم ع و فرصت بی نظیر تبلیغ در ایام آخر صفر اشاره کرد. ایشان اخلاص و برنامه ریزی و توجه به نیاز مخاطب را از مهمترین ابزار تبلیغ موفق برشمرد.

مدیر محترم مدرسه، ضمن تاکید بر مهارت و تخصص در امر تبلیغ با قشر کودک و نوجوان ، افزود:« مبلغ برای کار با کودک ابتدا باید شناخت کافی نسبت به ادبیات کودک وتنوع کار داشته باشد، اشراف به داستانهای کودکان و ادبیات کودک و نوجوان حایز اهمیت است.»

وی افزود :« برای نهادینه کردن فرهنگ دینی وعاشورایی نیاز به ابتکار وخلاقیت و نوآوری است به ویژه برای کار با کودک و نوجوان، کار جمعی و تشکیلاتی بسیار مورد تاکید است.»

ایشان با تعریف دقیق خلاقیت و نوآوری و اشاره به تفاوت آن دو گفت :« خلاقیت یعنی ابداع و نوآوری به معنی ارائه قالب جدید است و امروز در عرصه تبلیغ نیاز مبرم به ابزار و قالبهای جدید و نوآورانه است.»

وی ادامه داد:« طلاب مبلغ باید با توجه به محتوای غنی دینی که در دست دارند با قالبها و ابزار جدید هم مسلط باشند و فرهنگ دینی را باتوجه به شرایط و نوع نیاز مخاطب در قالبهای خلاقانه و نو عرضه کنند.» ایشان همفکری و تعامل را از ابزار موفقیت برشمرده و توجه به نقاط ضعف و تلاش برای رفع آنها را لازمه کار گروهی دانست. در آخر نقاط ضعف و قوت اعزامهای گذشته توسط حضار بیان و راهکارهای لازم ارائه شد.

این نشست مورخ یکشنبه۱۲/۶/۱۴۰۲ در مدرسه علمیه حضرت زینب س برگزار شد.

[۱] فرمایش امام رضا علیه السلام به دعبل،بحار الانوار،ج۴۵، ص۲۵۷

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن