حلقه های صالحین

برگزاری حلقه صالحین با موضوع مهارت های تبلیغ با رویکرد مخاطب شناسی

http://zeynaby.ir/images/imagescom/akhbar/94-95/95/9595.jpg

 

حجة الاسلام و المسلمین نعیمی؛ مدرس و مدیر متمرکز دوره های صالحین کشوردر حلقه های صالحین پایگاه بسیج مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها به تبیین مهارت های تبلیغ با رویکرد مخاطب شناسی می پردازد.

 

این استاد طی سه جلسه گذشته مطالبی را درباره ضرورت برقراری ارتباط مؤثر بیان نمود و آن را لازمه نفوذ در افراد دانست.

 

حجة الاسلام نعیمی در این جلسات به روش های کلامی و غیر کلامی انتقال پیام اشاره کرد و حرکات بدنی، لحن و آهنگ سخن و را نیز در برقراری ارتباط صحیح، تأثیر گزار خواند.

 

این مدرس حلقه های صالحین هنر خوب گوش دادن را نیز امری ضروری در این رابطه معرفی کرد و گفت: خوب گوش کردن دارای ثمراتی از جمله؛ تخلیه شدن مخاطب، شخصیت دادن به مخاطب و شناخت روحیات او،… می باشد.

 

نعیمی به برخی بایسته های ارتباط مؤثر از قبیل سلام کردن و دست دادن، تبسم، آراستگی، احترام، همدردی و کشف نیازهای مخاطب و… اشاره نمود و در شرح کیفیت های رفتاری، تیپ های شخصیتی را بر شمرد.

 

وی افزود: افراد از نظر تیپ شخصیتی، به سه گروه؛ بصری، سمعی و احساسی تقسیم می شوند، که هر کدام از این گروهها دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند و در صورت شناخت تیپ شخصیتی مخاطب می توان رفتار مناسب با او را انتخاب کرده، ارتباطی مؤثر بر قرار کرد.

 

استاد، دیداری بودن، هیجانی بودن صحبت کردن سریع، حذف کلمات و… را از ویژگیهای افراد بصری دانست و خاطر نشان کرد: در برخورد بها این افراد به چند نکته باید توجه کرد: ۱- ظاهرتان در مقابل آن هاآراسته باشد، اجازه ندهید بی کار باشند، از ظاهرشان تعریف کنید، به احترامشان بلند شوید، توضیح و تفسیر زیاد ندهید و…

 

نعیمی ادامه داد: افرادی که دارای تیپ سمعی هستند به شنیده ها بیشتر توجه دارند، هیجانشان نسبت به بصری ها کمتر است زیاد اهل شوخی نیستند، سعی می کنند کلامشان شیوا و رسا باشد، عاشق تحسینند، از کنایه و زخم زبان رنج می برند و…

 

وی سپس به تبیین ویژگی های افراد احساسی پرداخت و تصریح کرد: این گروه هیجان کمی دارند و خیلی آرامند و باید فرصت دهند طرف مقابل فضای زندگی و روش برخورد با آن ها را کشف کند.

 

استاد در پایان توصیه کرد: نگاه مثبت داشته باشید، طرف مقابل خود را با دیگران مقایسه نکنید، از کلمات منفی استفاده نکنید، اعتماد به نفس داشته باشید و به جای جر و بحث به گفتگوی مؤثر بپردازید.

 

این جلسات هر هفته روزهای سه شنبه ساعت ۱۱:۳۰ برگزار می ششود.
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن