حلقه های صالحین

برگزاری حلقه غدیر ویژه حلقه صالحین بسیج

پایگاه بسیج مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها همزمان با دهه ولایت جلسه ای را باعنوان حلقه غدیر ویژه حلقه‌های صالحین مدرسه برگزار نمود.
در این جلسه حجة الاسلام و المسلمین عزیزی ضمن تبریک این ایام به اهمیت و ضرورت پرداختن به این مسئله اشاره کرد و گفت: واقعه غدیر در کنار مباهله سند هویتی اسلام است و آنچه درباره غدیر مورد غفلت  واقع شده پرداختن به اهمیت این موضوع است در حالی که قرآن کریم با تهدید کردن پیامبر اکرم صلوات الله علیه با این تعبیر که “اگر این مسئله را ابلاغ نکنی گویا پیامبری نکرده‌ای”  اهمیت و ارزش این موضوع را بیان می‌کند.
استاد عزیزی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم صلوات الله علیه رساندن این مسئله را بر همه افراد  حتی افرادی که هنوز متولد نشدند واجب شمردند و این مسئولیت ما را سنگین تر می‌کند چرا که با این تعبیر ابلاغ مسئله غدیر بر همه ما واجب است.
وی افزود: امام رضا علیه السلام در بیان اهمیت غدیر به لفظ جلاله قسم می‌خورند و می‌فرمایند: به خدا قسم اگر مردم فضیلت این روز را درک می‌کردند روزی ده بار ملائک برای مصافحه بر آنان نازل می‌شوند و این قسم خوردن ایشان نشانه اهمیت جریان غدیر است.
حجه الاسلام و المسلمین عزیزی به حساسیت فوق العاده دشمنان در این مسئله اشاره کردو اظهار داشت: مشکل امروز جهان رسیدن به قدرت و رهبری جهان است که همان موضوع غدیر است. ولی دشمنان و دوستان نا‌آگاه این مسئله را امری مذهبی و مایه اختلاف شیعه و سنی معرفی کردند.
استاد عید غدیر را عید همه بشریت خواند و محدود کردن این عید به سادات شیعه را از توطئه های دشمن دانست وگفت: وظیفه طلاب در جهت جلوگیری از ترویج  بر خی خرافات  مربوط به این روز و همچنین واکاوی حقایق غدیر، بسیار سنگین است.
وی در پایان با تبیین فراز اول خطبه یاد آور شد: آن‌چه از نظر پیامبر اکرم صلوات الله علیه عامل والایی شأن خداوند است توحید و یگانگی و نزدیک بودن به انسان در عین کبریایی است (اقرب من حبل الوريد) و این عبارت در بر دارنده ی یک نکته تربیتی- مدیریتی است که افراد اولا باید در هر جایگاهی که هستند تك و يك باشند و ثانيا در عین جایگاه والا از زیر دستان غافل نشوند .
گفتنی است این جلسه سه شنبه ۳۰/۷/۹۲ برگزار شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن