حلقه های صالحین

تبیین آسیب های دوران نوجوانی در حلقه صالحین بسیج

دومین جلسه حلقه های صالحین بسیج، با عنوان؛ تربیت دینی نوجوان، در پایگاه بسیج حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد.

 

خانم تقویان در این جلسه با اشاره به تفاوت چشمگیر شرایط جامعه امروز نسبت به گذشته گفت: شرایط فعلی جامعه مشکلات جدیدی را برای نسل امروز ایجاد کرده که به هیچ عنوان قابل مقایسه با زمان گذشته نیست به طوری که تقریبا هر ۴ سال آداب و رسوم، اصول و عقاید نسل تغییر می‌کند به این معنا که بین والدین و فرزندان فاصله چشمگیری احساس می‌شود.

 

این استاد از مسائلی همچون ؛ خود ارضایی ، هم جنس گرایی ، گرایش به جنس  مخالف و حتی همجنس، دوستیهای افراطی، چت جنسی و.. به عنوان آسیب های دوران نوجوانی یاد کرد و پیشرفت تکنولوژی از جمله ماهواره ، اینترنت وتغذیه نامناسب و.. را از عوامل بروز این آسیب ها دانست.

 

تقویان سپس به شیوه برخورد با نوجوان هنگام آگاهی ازارتباط آن ها با جنس مخالف اشاره کرد و افزود: جلب اعتماد نوجوانان مهمترین گزینه برای جلوگیری از آسیب ها است که از طرف والدین و مشاوران باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

استاد، پرهیز از عکس العمل دفعی، سرزنش ، تحقیر و مخالفت صریح و.. را از راههای نفوذ در نوجوانان دانست و بر زمینه سازی برای بیان حقایق از طرف نوجوان تأکید کرد.

 

وی در پایان به سؤالات طلاب در زمینه نحوه برخورد با دخترانی که به قصد ازدواج با کسی دوست می‌شوند پاسخ داد و گفت: به این افراد کمی زمان بدهید  و سعی کنید با ایجاد فضایی صمیمی از او اطلاعات بگیرید و با بیان نقاط مثبت و منفی طرف مقابل و معرفی صحیح او، نوجوان را در تصمیم گیری صحیح یاری کنید .

 

گفتنی است این جلسه صبح سه شنبه ۲/۲/۹۳ با حضور بسیجیان مدرسه برگزار شد.
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن