اخبار واحد فرهنگی

شرح مراحل رشد اریکسون در کارگاههای تربیت فرزند


خانم سیدزاده؛ مشاور و روانشناس بالینی در پنجمین جلسه از سلسله کارگاههای مهارتی به شرح مراحل رشد اریکسون پرداخت.
وی گفت: در مرحله اول که زمان اعتماد سازی کودک است اگر به هر دلیلی اعتماد و خوش بینی عاقلانه شکل نگیرد تا آخر زندگی نمیتواند به کسی اعتماد کند.

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه میتوان اعتمادرا ایجاد کرد گفت: توجه کامل روانی هنگام شیردهی٬ تماس چشمی و بدنی٬ ماساژ و لمس بدنی یکی از راههای رسیدن به این مهم است.

این استاد خاطر نشان کرد: توجه به نیازها ونظافت کودک و مراقبت های مختلف نیز از راههای ایجاد احساس امنیت و اعتمادسازیست.
دکتر سیدزاده در ادامه به شرح مرحله دوم یعنی سن۱/۵ تا۳ سالگی پرداخت و افزود: استقلال در این دوره بسیار مهم است و با بی توجهی نسبت به این مسأله زمینه هایی از شک و وسواس در کودک ایجاد می شود و به فردی با اعتماد به نفس پایین تبدیل می شود.

استاد تصریح کرد: به کودک اجازه دهید درکارهایی که توان انجام آن را دارد به شرط اینکه به خود٬ دیگران و اشیاء آسیبی وارد نکند مستقل عمل کند.
این مشاور سپس به توضیح مرحله سوم که مربوط به سن ۳ تا۶ سالگی است پرداخت و خاطر نشان کرد: در این سن امکانات مختلفی که مشکل ایجاد نمی کند در اختیار کودک قرار دهید تا ابتکار عمل خود را نشان دهد و با دستکاری اشیاء هوش بالقوه خود را بالفعل کند.
وی ادامه داد: در این مرحله کودک را به کارهای خلاقانه و سازندگی هدایت کنید و تولیدی های او همچون نقاشی و … را مورد تشویق قرار دهید.
این جلسه سه شنبه۱/۸/۹۷ با حضور مسؤولین و طلاب برگزار شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن