معرفی واحدها

فراخوان جشنواره هاي شعر، فيلم و عكس حوزه با عنوان اشراق منتشر شد

عضو شوراي سياستگذاري جشنواره شعر اشراق در رابطه با اين فراخوان اظهار داشت: جشنواره امسال از بخش هايي چون سنتي، آزاد، كودك و نوجوان، مجموعه شعر اعم از كتاب و مجموعه آماده چاپ، پژوهش در شعر ديني و بخش ويژه شعر تركي، لري، كردي و عربي تشكيل شده است.
به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، سيد مهدي موسوي روز يكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين جشنواره با هدف حمايت و تشويق و چاپ آثار طلاب و شناسايي طلاب هنرمند دومين دوره برگزاري را تجربه خواهد كرد.
وي ادامه داد: مخاطب اين جشنواره صرفا طلاب و روحانيون حوزه هاي علميه سراسر كشور هستند كه مي توانند آثار خود را از طريق پست الكترونيكي eshragh۹۲@chmail.ir تا اول آذرماه به دبيرخانه ارسال كنند.

** دومين جشنواره فيلم اشراق با موضوع روحانيت و حوزه هاي علوم ديني
عضو شوراي سياستگذاري جشنواره فيلم اشراق از برگزاري دومين دوره اين رويداد در نيمه دوم مهرماه امسال خبر داد.
مهدي بنكداري افزود: اين جشنواره اهدافي چون توجه به جايگاه فرهنگي، جنبه هاي معنوي،جذابيت ها و زيبايي هاي معنوي روحانيت و حوزه هاي علوم ديني در جامعه، تعميم ارزش هاي والاي فرهنگي اجتماعي روحانيت و حوزه هاي علوم ديني، شناسايي و آثار فاخر و تشويق هنرمندان، سينماگران و نويسندگان جوان براي پرداختن به موضوع روحانيت را دنبال مي كند.
وي ادامه داد: براي دومين دوره جشنواره محورهايي چون جايگاه روحانيت و حوزه هاي علوم ديني در زندگي فرهنگي اجتماعي مردم، روحانيت و تبليغ دين، شخصيت فردي و زندگي روحانيون، اسوه هاي علم، انديشه و اخلاق در سير تاريخي حوزه هاي علميه و روحانيت و راهبري سياسي و اجتماعي در نظر گرفته شده است.
رييس اداره هنرهاي تصويري دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم توضيح داد: اين جشنواره از بخش هاي فيلمنامه كوتاه، فيلم كوتاه مستند و داستاني و پويانمايي تشكيل شده و در بخش آثار تجربي نيز نخستين تجربه هاي طلاب هنرمند به طور مستقل داوري خواهد شد.
بنكداري زمان ارسال آثار به جشنواره فيلم اشراق را تا پايان شهريورماه سالجاري عنوان كرد و گفت: در بخش جنبي جشنواره نيز هيات داوران از توليدات مطرح سينماي كشور تقدير به عمل مي آورند.

**برپايي سومين جشنواره عكس حوزه اشراق
دبير سومين جشنواره عكس حوزه اشراق از برگزاري اين جشنواره در ۲۶ دي ماه امسال خبر داد و گفت: ثبت نام و دريافت آثار از هنرمندان از اول آبان ماه آغاز و داوري نيز ۱۰دي ماه انجام مي شود.
ابراهيم سليماني ادامه داد: جشنواره عكس نخستين جشنواره ملي است كه با موضوع روحانيت و حوزه هاي علوم ديني به صورت دوسالانه برگزار مي شود.
وي ادامه داد: اين جشنواره با هدف استفاده از ظرفيت هنر عكاسي براي ثبت و انتقال نقش روحانيت، تقويت زمينه ارتباط و تعامل تجربه هاي هنري ميان هنرمندان با موضوع روحانيت و حوزه، اجراي پژوهشي تصويري و شناسايي كارايي و كارآمدي هنر عكاسي در تبيين مفاهيم و تاثير آن بر مخاطب برگزار مي شود.
عضو شوراي سياستگذاري جشنواره عكس حوزه اشراق افزود: روحانيت و حوزه هاي علميه، روحانيت و علم، روحانيت و تبليغ، روحانيت و انقلاب، روحانيت و راهبري سياسي و اجتماعي، روحانيت و دفاع مقدس، روحانيت و فرهنگ و هنر، روحانيت و زندگي و روحانيت و ارزش هاي اخلاقي از جمله موضوعات جشنواره امسال است.
سليماني گفت كه اين جشنواره داراي بخش اصلي تك عكس و مجموعه عكس و بخش ويژه عكاسان است و شركت در آن براي تمامي عكاسان اعم از حرفه اي و آماتور آزاد است.
فراهنگ (۳)**۱۸۸۳
آخرین اخبار
۸ دقیقه پیش فراخوان جشنواره هاي شعر، فيلم و عكس حوزه با عنوان اشراق منتشر شد
۹ دقیقه پیش ايلام ميزبان جشنواره سفرنامه و خاطره نويسي رضوي شد
۱۰ دقیقه پیش جريمه ۳۰۰ ميلوني اصناف متخلف تهراني در يك هفته گذشته
۱۰ دقیقه پیش نايب رييس ايپز: فلسطيني ها هم حق دارند آزادانه ورزش كنند
۱۳ دقیقه پیش آلوده ترين ورزش هاي دنيا
۱۴ دقیقه پیش دانشمندان از سلول هاي بنيادي كبد انسان درست كردند
۱۷ دقیقه پیش دو هزار و ۷۰۰ واحد صنعتي تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسد
۱۸ دقیقه پیش بخش خصوصي ايران قادر به شكوفايي كشاورزي تاجيكستان است
۱۸ دقیقه پیش احمدي نژاد: بدون مداخله در مديريت جهان نمي توانيم ايران را به جايگاه شايسته برسانيم(بخش ۲)
۲۰ دقیقه پیش تمديد گواهينامه بين المللي ISO ۹۰۰۱: ۲۰۰۸ سازمان منطقه آزاد اروند
۲۲ دقیقه پیش رشد ۳۴۲ درصدي صادرات محصولات كشاورزي در دولت هاي نهم و دهم
۲۲ دقیقه پیش درصد باسوادي در گروه سني زير ۵۰ سال به ۹۲ درصد رسيد
۲۳ دقیقه پیش نماينده علي اباد در مجلس خواستار فضاي ورزشي مناسب در اين شهر شد
۲۶ دقیقه پیش دارايي هاي صندوق توسعه ملي ايران به رتبه ۲۰ ارتقاء يافت
۲۸ دقیقه پیش ايجاد رشته تخصصي پزشك خانواده تصويب شد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن