مناسبتها

گوشه ای ازسیره ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی

ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی ععبدالعظیم حسنی (علیه‌السلام) سیدی جلیل، پرهیزگار، عابدی متقی و پاک که دارای فضایل و مناقب بی‌شماری است.
ایشان ازسادات گرانقدر بوده که مدال《 انت ولینا حقا》 را از امام هادی ع دریافت کرده است.(۱)
وی محضر سه امام معصوم ع رادرک کرده و از ایشان روایت نقل کرده است. وی درمحضر معصومین زانوی ادب می زد و از محضرشان علوم و معارف دینی را یاد می گرفت. او به آنچه آموخته بود عمل می کرد و در عین حال مردم را به خداپرستی و مکتب تشیع دعوت می کرد چنان که امام هادی ع به یکی از پیروانش فرمود هرگاه به ما دست نیافتی به عبالعظیم الحسنی رجوع کن.
وی بااینکه افتخار شاگردی سه امام معصوم را داشت، اما وقتی به محضر امام هادی ع رسید باز دینش را برحضرت عرضه داشت تا آمام علیه السلام وی را تایید وراهنمایی فرماید.
اما در بذل و بخشش وجود و سخاوت ایشان وارد شده است که تنها کسی که اقتدا و تبعیت از جد بزرگوار خود امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) نمود، او بوده است یعنی همان‌طوی که حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام)، سخی‌ترین مردم در زمان خود بود، به‌گونه‌ای که چند مرتبه تمام اموال خویش را میان فقرا و بی‌نوایان تقسیم نموده و چیزی را برای خود نگه نداشت، همین‌طور فرزند ارجمند و نواده بزرگش حضرت عبدالعظیم (علیه‌السلام) چندین مرتبه اموال خود را میان فقرا و ضعفا تقسیم نمود و بیچارگان را مدد و یاری کرد.
ایشان در عمل وعلم به سیره و روش اهلبیت ع به جایی رسید که پاداش زیارت مرقدش برابر با ثواب زیارت گرانقدر امام حسین علیه السلام در احادیث ذکر شد.
سلام خدا براو روزی که زاده شد وروزی که رحلت فرمود و روزی که محشور می شود.(۲)

______________
۱.امالی شیخ صدوق ص۴۱۹
۲.ر.ک.حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه‌السلام) – ویکی فقه

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن