اخبار تحصیلات تکمیلیاخبار واحد آموزش

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ ویژه طلاب سطح ۳ برگزار شد… خانم التفاتی فاز: مسئول آموزش سطح ۳ مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها از برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید ویژه طلاب سطح ۳ خبر داد .

خانم التفاتی فاز: مسئول آموزش سطح ۳ مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها از برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید ویژه طلاب سطح ۳ خبر داد .
وی گفت: در این مراسم که یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ برگزار شد، مدیر مدرسه سرکار خانم پارسایی راد پس از تلاوت قران و سرود جمهوری اسلامی به ایراد سخن پرداخت.
التفاتی افزود: مدیر مدرسه ضمن خیر مقدم و تبریک سال جدید مهمترین رسالت طلبه را خودسازی دانست و با اشاره به آسیب‌های دوری از فضای معنوی حوزه با استناد به روایتی از امیر المؤمنین علیه السلام که می فرمایند: مَن نَصَبَ نَفسَهُ للنّاسِ إماما فليَبدأ بتَعليمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعليمِ غَيرِهِ ، و ليَكُن تأديبُهُ بسِيرَتِهِ قَبلَ تأديبِهِ بلِسانِهِ ، و مُعَلِّمُ نَفسِهِ و مُؤدِّبُها أحَقُّ بالإجلالِ من مُعَلِّمِ النّاسِ و مُؤدِّبِهِم هر كه خود را در مقام پيشوايى مردم قرار دهد، بايد پيش از تعليم ديگران، به تعليم خود بپردازد و پيش از آنكه به زبانش تربيت كند، با رفتار خود تربيت نمايد و كسى كه آموزگار و مربّى خود باشد بيشتر سزاوار بزرگداشت است تا آن كه آموزگار و مربى ديگران است”،برتلاش و همت ویژه برای حفظ آموخته های دینی و شئونات طلبگی به عنوان الگوی جامعه توصیه کرد.
وی خاطر نشان کرد: در این نشست خانم پارسایی بر عدم نگرانی از نگاه و سرزنش دیگران ، استقامت در راه هدایت و علم آموزی و عمل برای رضای خداوند تاکید کرد و به فرمایش پیامبر اکرم صلوات الله علیه اشاره کرد که می فرمایند: العالِمُ إذا أرادَ بِعِلمِهِ وَجهَ اللّه ِ تَعالى هابَهُ كُلُّ شَيءٍ، و إذا أرادَ أن يَكِنزَ بِهِ الكُنوزَ هابَ مِن كُلِّ شَيءٍ .حديث
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر گاه هدفِ عالم از علمش رضاى خداوند متعال باشد، همه چيز از او بترسد و هر گاه هدفش از آن مال اندوزى باشد، او از همه چيز بترسد.
التفاتی ادامه داد: مدیر مدرسه همچنین رشد همه جانبه طلاب و همکاری در امور فرهنگی و پژوهشی را امری ضروری دانست و از طلاب خواست تمام توان خود را برای پیشرفت علمی و اخلاقی داشته باشند.
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسینی فقیه ، تبیین آیین نامه های آموزشی و سامانهlms2 و اهدای هدیه و لوح تقدیر به ممتازین آموزشی از دیگر برنامه های اجرا شده در این روز بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن