اخبار تحصیلات تکمیلیاخبار واحد آموزش

نشست معرفی و تبیین رشته اخلاق و تربیت اسلامی برگزار شد…علم، نوری است که خداوند به قلب هر کس که بخواهد می افکند و علم اخلاق در چهار بعد رابطه با خدا، رابطه با خود، رابطه با خلق خدا و رابطه با خلقت به انسان کمک می کند.

حجت الاسلام و المسلمین فرازی نیا؛ مشاور تولیت آستان قدس و استاد سطوح عالی حوزه خراسان در بین طلاب و فارغ التحصیلان مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها به معرفی و تبیین رشته اخلاق اسلامی پرداخت. وی در ابتدا به مناسبت میلاد مبارک امام رضا علیه السلام به کرامت خانم نجمه خاتون مادر امام رضا علیه السلام پرداخت و دلیل کرامت این بانوی بافضیلت را خدامحوری،اخلاق وحیا دانست.
وی در تبیین رشته تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی خاطر نشان کرد: فلسفه رشته اخلاق این است که انسان را با اخلاقیات آشنا می کند.
استاد فرازی نیا با بیان این نکته که خود شناسی از مباحث مهم در زندگی است گفت: رشته اخلاق رابطه انسان با خدا را تقویت کرده و راه را برای رسیدن به خود شناسی هموار می کند.
وی در پاسخ به این شبهه که نمی توان از رفتار معصومین در ۱۴۰۰ سال قبل الگو گرفت اذعان داشت: الگوگیری در دو عنوان قالب و محتوا امکان پذیر است و اگر از عنوان قالب مثلا نوع پوشش حضرت زهرا سلام الله علیها به خاطر اقتضای جامعه نتوانیم الگو بگیریم از محتوای فضایل و زندگی ائمه معصومین علیهم السلام می توان استفاده کافی و جامع را برد.
استاد در ادامه با استناد به روایت امام صادق علیه السلام که می فرمایند:
أَلْعِلْمُ نُورٌ یقْذِفُهُ اللّه فِی قَلْبِ مَنْ یشآء گفت:
علم، نوری است که خداوند به قلب هر کس که بخواهد می افکند و علم اخلاق در چهار بعد رابطه با خدا، رابطه با خود، رابطه با خلق خدا و رابطه با خلقت به انسان کمک می کند.
گفتنی است در این برنامه که چهارشنبه ۲/۴/۱۴۰۰ به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، خانم التفاتی؛ مسوول آموزش سطح ۳ مدرسه به منظور آشنایی طلاب با رشته اخلاق و ترغیب ایشان جهت ادامه تحصیل در این رشته به ارائه توضیحات تکمیلی درباره رشته اخلاق و تربیت اسلامی پرداخت و به سوالات طلاب پاسخ داد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن