اخبار واحد پژوهش

برگزاری کارگاه بررسی آسیب شناسی فعالیت های پژوهشی و چکیده نویسی

کارگاه بررسی آسیب شناسی فعالیت های پژوهشی و پروپوزال نویسی برگزار شد.
کارگاه بررسی آسیب شناسی پژوهشی و پرپوزال نویسی با حضور استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر عرصه جامعه شناسی دین؛ دکترمجید جعفریان طی برگزار شد.
در این جلسه فشرده ، استاد جعفریان ابتدا به اهمیت مقاله نویسی و نقش آن در افزایش توانمندی‌ افراد پرداخت و مقاله را به دلیل کم حجم و کوتاه بودن برجسته‌تر از کتاب دانست.
وی در ادامه انواع مقالات را در چهار نوع ؛ مقاله ژورنالی، علمی – تخصصی، علمی – ترویجی و علمی پژوهشی خلاصه کرد و در مورد هر کدام توضیح کوتاهی ارائه داد.
جعفریان سپس به آسیب شناسی مقالات اشاره کرد و خود اقناعی، نداشتن متدولوژی مناسب و طبقه بندی صحیح را از جمله آسیب‌های مقالات دانست.
این استاد در جهت تقویت بنیه علمی افراد راهکارهای عملی از جمله شناسایی علاقه، مطالعه مستمر، فعالیت در یک حوزه خاص و … را پیشنهاد داد و حاضرین را بر انجام این راه‌ها تشویق نمود.
وی در ادامه به نکات اساسی در پرپوزال نویسی(طرحنامه نویسی) و انواع آن اشاره کرد و ساختار یک پروپوزال را طرح مسئله، ضرورت، اهداف، پیشینه، روش شناسی، سؤالات، بودجه بندی، لیست همکاران و مشخصات دانست .
در پایان نیز دو مقاله تحت عنوان «اصول ادب گفتاری» و «نظارت از منظر نهج البلاغه» توسط استاد نقد و بررسی شده، به سوالات پژوهشگران پاسخ داده شد.
لازم به ذکر است این کارگاه یک روزه روز چهارشنبه ۱/۶/۹۱ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴ ویژه پژوهشگران برگزیده این مدرسه برگزار گردید.
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن