اخبار واحد بسیججلسات سیاسی

تبیین مؤلفه های بسیج از منظر امامین انقلاب در نشست بصیرتی…

جناب سرهنگ امینی؛ استاد حوزه و دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی به مناسبت هفته بسیج در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها در فضای مجازی به تبیین مؤلفه های بسیج از منظر امامین انقلاب پرداخت.
وی در مقدمه بحث گفت: بعداز تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸و تصور عده ای از افراد بر تمایل امام به شوروی برای در امان ماندن از توطئه های امریکا ، امام به اقتدار ملی و ظرفیت مردم تکیه کردند و بسیج را تشکیل دادند، پس از این تصمیم با فاصله یکسال از تشکیل بسیج ارتش بعث عراق با حمایت همه جانبه جهان کفر به ایران حمله کرد و بسیج در هشت سال دفاع مقدس نقش مؤثری را ایفا نمود و تا کنون با انسجام و تجربه بیشتر در عرصه های مأموریتی و رسالت انقلابی فعال بوده است.
سرهنگ امینی ضمن اشاره به فرمایش امام خمینی رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری مبنی بر افتخار به بسیجی بودن و با استناد به بیانات ایشان ،بسیج را مولود انقلاب و بدنه فعال ملت و حافظ دستاوردهای انقلاب معرفی کرد و مؤلفه های بسیج در اندیشه امامین انقلاب را برشمرد.
این استاد گفت: بسیج موجودی مقطعی نیست، بلکه یک رکن و اصل و راهبرد در حفظ انقلاب است،بسیج یک مکتب ومجمو عه ای از ارزش ها و اندیشه هاست که در صحنه عمل نمود پیدا کرده ودر جهت رفع نیاز های جامعه تلاش می کند .
به گفته ی سرهنگ امینی جامعیت بسیج در تمام بخش های حاکمیتی ،مردمی و… دیگر مؤلفه بسیج است ، لذا هر زمان وهرکجا انقلاب به حضور آن نیاز داشته ایفای نقش نموده و مأموریت خود را انجام داده است.
این تحلیل گر سیاسی سپس به جهانی بودن بسیج اشاره کرد وگفت :بسیج منحصر درجغرافیای ایران نیست وامام خمینی (ره)خواستار شکل گیری بسیج جهان اسلام وهسته های مقاومت اسلام بود وثمره ی این اندیشه را در حزب الله لبنان، حشد الشعبی و….می توان دید که همچنان درحال توسعه است.
استاد درادامه از مردمی بودن نهاد بسیج یاد کرد و اذعان داشت :بسیج بدنه فعال وحافظ انقلاب است، لذا دربزنگاه های نظام وانقلاب همواره حضوری فعال و مؤثر داشته و پرچم دار بوده است.
وی گفت :آمادگی همه جانبه بسیج درمقابله باتهدید ها وپیشتازی با استکبار یکی دیگر از ویژگی های بسیج درکلام امامین انقلاب است ، چرا که با الگوی گفتمان مقاومت فعال که راهبرد انقلاب علیه دشمنان است، همواره در صف اول مقابله با استکبار بوده است، از این رو برای استمرار راه انقلاب به حاکمیت تفکر بسیجی در همه عرصه ها نیاز داریم.
استاد با تاکید بر این نکته که تفکر بسیجی با تفکر چشمداشت به بیگانه مغایر است افزود: ما در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و.. با چالشهای جدی مواجه هستیم زیرا حضور این تفکر در بین برخی مسؤولین و نهادها کم رنگ شده و تنها تفکر بسیجی می تواند بن بست شکن باشد.
وی خاطر نشان کرد: در ادبیات امام و رهبری معظم حاکمیت تفکر بسیجی تنها یک واژه نیست، بلکه به معنای اجرا شدن فکر و ایده بسیج در همه بخشهای جامعه و استقرار جزء جزء آن در عملکرد دستگاههاست.
سرهنگ امینی در پایان با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: انقلاب اسلامی فرایندی است که ۵ مرحله دارد؛ ایجاد انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷، ایجاد نظام اسلامی در ۱۲ فروردین ۵۸، ایجاد دولت اسلامی به معنای اسلامی شدن ارکان حاکمیتی با تفکر بسیجی، ایجاد کشور اسلامی به معنای اسلامی شدن مجموعه ارکان نظام و هم تراز شدن آن با انقلاب و کشور اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی که ان شاءالله متصل به ظهور حضرت صاحب الامر خواهد بود.
لازم به ذکر است صوت استاد یکشنبه ۲/۹/۹۹ در گروه زینبیه و کانال فرهنگی مدرسه بارگذاری شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن