اخبار واحد پژوهش

هشدار به مادران در نشست خانواده معتقد

 

تلویزیون، رقیب مادران در تربیت دینی است.

 

دومین نشست خانواده معتقد با موضوع روش‌های انتقال مفاهیم دینی به خانواده به مناسبت هفته پژوهش در مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) و با حضور دکتر نخاولی برگزار شد .

 

حجت الاسلام و المسلمین نخاولی در این جلسه که سه شنبه ۲۱ آذر تشکیل شد، با تأکید بر تربیت دینی فرزندان،‌ تلویزیون را رقیب مادران در تربیت دینی فرزندان دانست.

 

استاد گفت:‌ منشأ رفتارهای انسان،‌ خلقیات و منشأ خلقیات، تفکرات اوست،‌ بر این اساس هیچ رفتاری در انسان یافت نمی شود که ریشه در خلقیاتش نداشته باشد.

 

نخاولی افزود: نقش فطریات و پررنگ نمودن امور فطری در زندگی فرزندان نقطه آغاز تربیت دینی است،‌ همان شیوه ای که پیامبر اسلام(ص) برای تربیت دینی مردم از آن بهره گرفته اند.

 

حجت الاسلام نخاولی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین شیوه های انتقال مفاهیم دینی به فرزندان،‌ داستان است،‌ چرا که در داستان مفاهیم غیرمستقیم القا می شود،‌ شخصیت ها همانندسازی می شود و شخصیت های مثبت،‌ محبت ایجاد می کنند.

 

وی با تأکید بر جذابیت داستان برای کودکان یادآور شد: برخی مواقع فرزندان، ضایع شده دست والدین هستند چرا که در عصر حاضر حوصله تربیت کم شده است و این وظیفه بر عهده رسانه گذاشته شده است.

 

استاد نخاولی گفت:‌ در تربیت دینی نقش عبادت اهمیت ویژه ای دارد، چرا که پایه های ساختمان عبادت،‌ اخلاق و ستون این ساختمان،‌ عقاید است.

 

وی در ادامه افزود:‌ اگر فرزندان ما بدون پی و ستون،‌ ساختمان عبادتشان بالا برود،‌ یا ساختمان فرو می ریزد و یا عمل عبادی آنها با ریا و منافقانه انجام می شود.
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن