مدیریت

اخلاق عبادی جلسه ششم

حول حالنا الی احسن الحال

دوري از آفات عيد نوروز ضرورتي اجتناب ناپذير است.
مدير مدرسه علميه حضرت زينب در جمع طلاب اين مدرسه با تبيين احسن الحال و ذكر مصاديق آن،‌ طلاب را به دوري از آفات ايام نوروز توجه داد.
وي با اشاره به اين مطلب كه دعاي دسته جمعي همه ي ايرانيان در هنگام تحويل سال ازسنت هاي مطلوب و مورد تأييد اسلام است ، مصداق احسن الحال را بندگي پروردگار عالم دانست و گفت: راه رسيدن به اين حال، انتخاب  شاخصه هاي اولياء و شهدا در اين زمينه است.

پارسايي راد به اين نكته نيز اشاره كرد كه توجه به رضايت حق تعالي در تمام حالات و رفتار حتي لباس پوشيدن ، مهماني رفتن، خريد كردن و… مهم ترين شاخصه در اعمال و رفتار اولياي الهي است ضمن اين كه علاوه بر اين تذكر دروني،  توجه به محيط بيرون  و پرهيز از حضور در محيط هاي آلوده به گناه ، لازم و ضروري است.
وي، داشتن تصويري از قيامت در همه ي لحظات را شاخصه ي ديگر اولياي الهي در راه بندگي دانست، كه اين توجه باعث دوري از گناهان و رسيدن به احسن الحال خواهد شد.

پارسايي راد ادامه داد: نارضايتي شيطان از اعمال و رفتار شاخصه ديگر بندگي است و از آفت هاي ايام عيد نوروزاعم از بيدار بودن  تا دير وقت، قضا شدن نماز صبح ، اتلاف وقت ، فخر فروشي، اسراف، اختلاط زن و مرد و ….است كه همه ي اين ها رضايت شيطان را در پي دارد و اين امر انسان را از راه بندگي و بهترين حالي كه از خداوند طلب كرده است دور مي كند.

وي در پايان با تأكيد بر بندگي شاكرانه ي پروردگار افزود: همانطور كه هر عقل سليمي انسان را به سوي تشكر از منعم سوق مي دهد و به طور طبيعي انسان در حضور افراد، احترام آن ها را حفظ مي كند، لذا در برابر پروردگار كه نعمت هايش غير قابل شمارش است و در همه جا حضور دارد، كرنش و تعظيم ضرورت قطعي مي يابد.
لازم به ذكر است اين جلسه در صبحگاه روز چهارشنبه ۲۴ اسفند برگزار گرديد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن