جلسات سیاسی

برگزاری سلسله نشستهای بصیرتی در مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها مشهد

ششمین جلسه از سلسله جلسات بصیرتی با حضور استاد لایقیان جوان در مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها مشهد برگزار شد.

استاد لایقیان با بیان این نکته که نباید در فضای عمومی جامعه و به خصوص فضای مجازی منفعلانه عمل کرد گفت: طرح سؤال به موقع و به جا  از نکات مهم در پاسخگویی و مایه ایجاد بصیرت و آگاهی است .
لایقیان افزود: مبلغ توانمند باید قبل از طرح سؤال به نکاتی همچون؛ زمان سؤال٬ مکان سؤال٬ چرایی و چگونه پرسیدن٬ از چه کسی سؤال کردن و…توجه داشته باشد .

این استاد در ادامه به استفاده از تکنیک تداعی معانی اشاره کرد و گفت: برای تبلیغ صحیح مطالب باید بین تجربه های افراد و فضای دینی پیوند ایجاد کرد و  به نکات تربیتی در این زمینه دقت کرد.
این مربی خیمه های معرفت بسیج  ادامه داد: تربیت را از جایی که مخاطب میخواهد و درک می کند با توجه به فهم او شروع و به جایی که می خواهید ختم کنید و  برداشت او را از سخن خود مطالبه کنید.

استاد لایقیان بر توجه به نوع استدلال  تأکید کرد و افزود: در فضای مجازی باید ضربه اول از طرف شما زده شود و به تعبیر دیگر شما مولد باشید زیرا بهترین دفاع حمله است و رفتار کنش گرانه در کسب پیروزی مؤثر است.

استاد با اشاره به سه نوع اقدام؛ آتش به فرمان فرمانده٬ آتش به احتیاط با توجه به فضای غبارآلود حق و باطل و آتش به اختیار گفت: آتش به اختیاری که رهبر معظم انقلاب به آن فرمان داده اند به این معناست که شما به قدرت تشخیص رسیده اید پس با اختیار خود و با کیفیتی که می دانید به موقع و در حد امکان بدون نقص وارد عمل شوید.

  وی در این جلسه به پرسشهای شایع در جامعه درباره انقلاب پاسخ داد و از طلاب خواست در این زمینه مطالعات عمیق تری داشته باشند تا بتوانند در امر تبلیغ به خصوص در این عرصه موفق باشند.
این جلسه پنج شنبه ۲۵/۱۱/۹۷ با حضور مدیر٬ مسؤولین و کادر مدرسه برگزارشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن