جلسات سیاسی

برگزاری هشتمین جلسه بصیرتی و ادامه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب

دکتر لایقیان در سلسله نشست های بصیرتی که هر هفته پنجشنبه ها در پایگاه بسیج مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها مشهد برگزار میشود به ادامه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت.



وی در دومین جلسه از تبیین این بیانیه با تعریف اصطلاح سهل ممتنع گفت: بیانیه گام دوم انقلاب سهل ممتنع است به این معنا که ادبیات آن رسا و شیواست و مخاطب به دلیل انس با این مفاهیم احساس میکند جملات حاوی نکته جدیدی نیست در حالیکه این بیانیه در عین سادگی حامل پیام های راهبردی و حقایق جدی و همچنین واقعیت های سرنوشت ساز است.

این استاد سپس ولی امر را به عنوان دیده بان مصالح جهان معرفی کرد و در بیان تفاوت آن با دیگران گفت: دیده بان در افق بالاتری قرار داشته و وسعت دید بیشتری دارد٬ دامنه اتفاقاتی که مشاهده میکند از دیگران بیشتر است٬ شعاع و جغرافیایی که زیر نظر اوست برای دیگران قابل مشاهده نیست زیرا دیده بان در قله و دیگران در دامنه مستقرند٬ لذا باید گوش به فرمان و چشم به دهان ولی امر دوخت و اگر می فرماید ظهور در حال اتفاق است جا دارد این گزاره خبری را به عنوان واقعیت پذیرفت٬ زیرا او حقایقی را می داند که ما توان دیدنش را نداریم و تاکنون غیر از خیر چیزی از او ندیده ایم .

وی خاطر نشان کرد: از انجا که دیده بان نقاط حمله و مواضع دفاعی را مشخص کرده است لذا باید بیانیه گام دوم جدی گرفته شود.
مربی حلقه های صالحین بسبج تصریح کرد: عده ای از افراد٬ جوانی خود را برای تحقق گام های اول تمدن اسلامی که همان انقلاب و حکومت اسلامیست هزینه نمودند ولی در حال حاضر دچار نسیان یا انساء ( خود فراموشی) شدند و فراموش کردند که نظام اسلامی به آنها اطمینان کرد و فرماندهی را به دست آنها سپرد ولی آنها حاضر نیستند در شرایط کنونی کار را به جوانان بسپارند از این رو حضرت آقا یک کد استراتژیک به جوانان می دهند و آتش به اختیار را توسعه داده٬ می فرمایند: مسؤولیت مسؤولیت پذیری را خودتان به عهده بگیرید و با توجه به توان خود و نیاز نظام اسلامی کارها را به عهده بگیرید.

استاد لایقیان با اشاره به آیه قرآن که می فرماید: ربنا هب لنا و ازواجنا و ذریاتنا قرة اعین واجعلنا للمتقین اماما گفت: برای جهانی شدن باید از خود و بعد خانواده خود شروع کرد و به تعبیر دیگر گفته شده جهانی بیاندیش و از خانه شروع کن.
وی تصریح کرد: مقام عظمی ولایت از تعابیر جدیدی همچون نظام انقلابی استفاده نمودند و با این تعبیر در صدد نقد نظم مصطلح و کاغذ بازیهای مرسوم در ادارات هستند و این مفهوم مفهومی جدید است که برای ادامه حیات انقلاب ضروریست.

وی با بیان این نکته که طبق فرمایش آقا اکنون تقابل ما فقط با غرب نیست بلکه تقابل اسلام با استکبار است گفت: در روایت آمده است که ضربه علی افضل من عبادة الثقلین یوم الخندق و دلیل آن این است که در آن روز تمام اسلام در مقابل تمام کفر بود لذا در حال حاضر هر قدمی که برای رسیدن به تمدن اسلامی برداشته شود همچون یک ضربه حضرت علی است و ارزشمندتر از عبادة ثقلین است.

دکتر لایقیان در پایان افزود: برای ادامه راه و استمرار انقلاب باید با همان فرمول انقلابیگری حرکت کرد همانگونه که گامهای قبلی نیز با همین فرمول تحقق یافته است.
این جلسه پنج شنبه۹۷/۱۲/۹ با حضور مدیر٬ مسؤولین و طلاب برگزار شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن