جلسات سیاسی

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب درهفتمین جلسه از سلسله جلسات سیاسی بصیرتی

استاد لایقیان کارشناس و مربی حلقه های صالحین بسیج در سلسله جلسات سیاسی بصیرتی و در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها مشهد با بیان این نکته که وظیفه ما گذر از انقلاب اسلامی به حکومت اسلامی است گفت: جوان انقلابی باید در رسیدن به تمدن بشری نقش خود را ایفا نماید حتی اگر نامی از او باقی نماند.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری ما آمده ایم تا دین و سیاست را در کنار هم داشته باشیم و در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری معظم بر خود سازی جوانان و طی مسیر از خودسازی به دولت سازی تؤکید می نمایند.
استاد ادامه داد: نباید منتظر باشیم تغییرات از بالا اتفاق بیفتد بلکه باید تغییرات از خود ما آغاز شود و از پایین به بالا انجام شود.

لایقیان گفت: درقسمت اول این بیانیه مزیت نسبی انقلاب ما که همانا تداوم پرفروغ آن است بیان شده است زیرا انقلاب اسلامی تنها انقلابیست که پس از گذشت ۴۰سال دچار استحاله نشده و همچنان بر تحقق آرمانها ثابت قدم مانده است.

این استاد خاطر نشان کرد : به فرموده حضرت آقا شعارهای انقلاب از انجا که بر فطرت انسانها مبتنی است هیچ گاه منقضی نمی شود، همانگونه که راز پیروزی انقلاب پیامبر اکرم صلوات الله علیه هم سرشته بودن آموزه ها با فطرت انسانها بود.

لایقیان تصریح کرد: مردم هیچگاه از این شعارها دلزده نشدند، بلکه زمانی دلسردی ایجادشده که مسؤولین از ارزشهای دینی روی گردان شدند و راه علاج، پایبندی مسؤولین به ارزشها و کوشش برای تحقق آنهاست.

به گفته استاد، رهبری تأکید می کنند که این انقلاب هیچ گاه تغییر هویت نمی دهد و اهل انفعال نیست اما چون پدیده ای زنده و با اراده است دارای انعطاف است واگر جایی خطایی اتفاق بیفتد آن را تصحیح می کند همچون سیاست کاهش نسل که خطا بود و تغییر کرد.

استاد افزود: رهبری بر آرمان خواهی واقعی بینانه توصیه دارند و معتقدند فاصله بین باید ها و واقعیت ها وجدان انسانهای آرمان خواه را عذاب می دهد و این فاصله باید طی شود، همچنانکه در چهل سال گذشته بارها طی شده است.

این کارشناس ادامه داد: انقلاب اسلامی اگر از آرمانها صحبت می کند منکر واقعیت ها نیست و می داند چگونه باید این فاصله را از بین ببرد و در تلاش است با حضور نسلی جوان و مؤمن و با انگیزه از هیچ یک از این دو یعنی واقعیت و آرمان غافل نماند.

وی اذعان داشت: مقام معظم رهبری در ادامه بیانیه مرزهای بین اقتدار و قدرت نرم را بیان کرده و جوانمردی، صداقت، اقتدار و.. را مایه سربلندی ایران و ایرانی معرفی می نمایند.

استاد در پایان با اشاره به قسمت بعدی بیانیه که می فرمایند: نادانسته ها را جز با تجربه یا شنیدن تجربه ها نمیتوان دانست و شما باید از انقلاب حراست کنید و آن را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن اسلامیست نزدیک کنید و… تصریح کرد: اگر حضرت آقا را به عنوان دیده بان قبول داریم باید بدانیم دیده بان انچه را می بیند می گوید لذا باید از تجربه ها درس گرفت و الا دروغها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده انقلاب مورد تهدید واقع خواهد شد.

این نشست پنج شنبه ۲/۱۲/۹۷ با حضور مدیر، مسؤولین و طلاب برگزار شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن