جلسات سیاسی

در نشست سیاسی بیان شد: خطر بزرگی که متوجه ماست فتنه های داخلی است.

سید محمد جواد هاشمی نژاد؛ دبیر کل بنیاد هابیلیان، در نشست سیاسی که در مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد، به تبیین تحولات و بحران های انقلاب اسلامی پرداخت.


فرزند شهید هاشمی نژاد، همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با اشاره به این مطلب که تنها راه رسیدن و چشیدن طعم واقعی عدالت، ظهور حضرت مهدی علیه السلام است، گفت: درباره شرایط ظهور دیدگاههای متفاوتی وجود دارد و تفکر امام خمینی (ره) مظلومترین تفکر در حوزه های علمیه است که بر مبنای آن منتظران باید با حضور اجتماعی زمینه ظهور را فراهم سازند.
محمد جواد هاشمی نژاد، سازمان مجاهدین خلق و  نفوذ تفکرات مارکسیستی منافقین در پیکره انقلاب را یکی از بحرانهای انقلاب خواند و افزود: این گروه، قرآن را با دیدگاه خود تفسیر می کردند  و با فریب افکار، گروه زیادی از یاران امام را جذب کردند، زیرا می دانستند اگر بخواهند به موفقیت دست یابند، باید حمایت روحانیت را همراه داشته باشند .

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی ( ره) و شهید مطهری از معدود افرادی بودند که با شنیدن مبانی فکری و دیدگاههای آنها توانستند به ضعف آن پی ببرند و راهشان را از آنها جدا کنند، اما این گروه به قدری در نزدیکان امام نفوذ کرده بودند که برخی از آنها قهر کردند و از امام خواستند این جوانان را از خود نرانند.

هاشمی نژاد خاطر نشان کرد: این گروه به هیچ عنوان باور نداشتند که انقلابی با محوریت مرجع تقلید و ادعای ایجاد حکومت اسلامی بتواند پیروز شود و پس از پیروزی یقین داشتند که قطعا شکست می خورد و در پی قبضه کردن آن  بعد از شکست بودند.

دبیر کل بنیاد هابیلیان تصریح کرد: منافقین با نفوذ در دبیرستان ها و دانشگاه ها توانستند جوانان را جذب کنند به طوری که روحانیون به خاطر جو متشنجی که بر علیه آن ها  سازماندهی شده بود، نمی توانستند به راحتی در دانشگاهها سخنرانی کنند.

وی گفت: این گروه با نفوذ در مراکز دولتی و به خصوص بیت امام رحمت الله و همچنین سرمایه گذاری بر روی افراد صاحب منصب، تقابل و دو قطبی شدن را در بین مسئولین نظام ایجاد کردند و همزمان با ایجاد این تقابل ها در داخل، از خارج کشور نیز جنگ تحمیلی را به راه انداختند.

هاشمی نژاد ادعا کرد: بحث نفوذ، مقوله جدیدی نیست و شهدای متعددی از اول انقلاب، محصول این نفوذ هستند ولی متأسفانه کسی متوجه آن نشد.

این کارشناس مسائل سیاسی راه  شناخت نفوذ را نگاه نافذ داشتن در امور اجتماعی دانست و تصریح کرد: عدم شناخت جریانات و عدم تصمیم گیری به هنگام، نقطه فریب ماست .

هاشمی نژاد با مقایسه جنگ جمل و فتنه ۸۸ یادآوری کرد: خطر بزرگی که متوجه ماست فتنه های داخلی است، چرا که دشمنی آمریکا، تکفیری ها و… امری واضح و مسلم است ولی جریانات داخلی تصمیم گیری را برای انسان سخت می کند .

استاد با اشاره به فعالیت گروههایی از جمله انجمن حجتیه از طلاب خواست با بصیرت جریانات را شناخته و در امر تبلیغ دین از هیچ تلاشی فروگذار نکنند، زیرا این گروه برای همه گروههای سنی و همه سطوح برنامه دارند و در صدد جذب حد اکثری هستند.

این جلسه یکشنبه ۹/۳/۹۵ با حضور مدیر، مسئولین و طلاب مدرسه برگزار شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن