جلسات سیاسی

معرفی چهارجریان فکری پیش روی مبلغین در نشست بصیرتی

 استاد لایقیان؛ مربی حلقه های صالحین بسیج در چهارمین جلسه از سلسله نشستهای بصیرتی ویژه طلاب پایگاه بسیج مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها مشهد به معرفی چهارجریان پیش روی مبلغین پرداخت.



وی با بیان این نکته که اگر طرح و برنامه نداشته باشید در برنامه ی دیگران غرق میشوید گفت:عده ای از مخاطبین که جریان اول را تشکیل میدهند مبلغ را در نظر خود مبلغ٬ بزرگ میکنند؛به این معنا که این افراد آرام آرام در مربی دمیده و او را روز به روز فربه تر میکنند که در این صورت بعد از مدتی با یک نیش یا سخن ناخوشایند انسان را بهم میریزند و به اصطلاح زمان پوست کندن فرا میرسد.همانند پوست کندن گوسفند که ابتدا در او دمیده میشود و سپس پوستش را جدا میکنند.
دکترلایقیان ادامه داد:اینگونه انسانها کار خوب را تحسین نمیکنند بلکه فرد را تحسین میکنند.

وی سپس خاطر نشان کرد : دومین جریان فکری از افرادی تشکیل شده که خودشان را در نظر ما بزرگ میکنند و همانند فرعون با استفاده از تکنیک هایی خاص طرف مقابل را تحقیر میکنند و زمانیکه انسان خوار و حقیر شود از این گروه تبعیت مینماید و این عین ذلت است.

استاد تصریح کرد: در برخی موارد این گروه تکبر نمیکنند ولی چون ما دارای ضعف هستیم رفتار او را حمل بر فرعونیتش میکنیم.

وی در تبیین ویژگی های جریان سوم گفت:این گروه دنیا را در نظر ما بزرگ جلوه میدهند و چنان از جاذبه ها و زیبایی های دنیا سخن میگویند ک انسان آرمانهای واقعی خود را فراموش میکند و به تصور اینکه از دنیا عقب است به سمت تنوع طلبی سوق می یابد.

این مربی حلقه های صالحین بسبج ادامه داد:جریان چهارم که بهترین جریان و باعث تکامل انسان میشوند خدا را در نظر انسان بزرگ میکنند و ارتباط با این گروه مورد توافق همه ی ادیان است همانگونه که حضرت مسیح علیه السلام میفرماید:با کسی همنشین شوید که دیدن او شما را به یاد خدا بیندازد٬ گفتارش به علم شما بیفزاید٬ رفتارش قیامت را به شما یادآوری کند.

وی در پایان اذعان داشت: ما پلی هستیم برای هدایت انسانها و نکته ی قابل توجه این است که هدف٬ جذب مخاطب ٬به سوی خود نباشد بلکه هدف ٬ رساندن انسانها بسوی خدا باشد و ما باید نردبان عروج انسانها باشیم.
این جلسه با حضور مسئولین و طلاب پنجشنبه۶/۱۰/۹۷ برگزار شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن